Projecten
LIO-Platform voor flexibel, gedifferentieerd en zelfregulerend leren van de leraar in opleiding: een online platform ter versterking van de lerarenopleiding en het onderwijsveld tot op de klasvloer AP Hogeschool Antwerpen
Het ontrafelen van zelfregulerend professioneel leren in hedendaagse uitdagende werkomgevingen. Universiteit Antwerpen
De rol van de kenmerken van studenten, zelfregulerend leren en cognitieve vaardigheden bij het voorspellen van de academische resultaten van studenten bij blended learning. KU Leuven
Invoering Recente technische vooruitgang in informatie- en communicatietechnologieën (ICT) en andere maatschappelijke transformaties hebben de manier veranderd waarop mensen communiceren, met elkaar omgaan en onderwezen worden. De komst en exponentiële groei van internet resulteerde in nieuwe trends en toepassingen van media bij het creëren van leeromgevingen in onderwijsomgevingen. Bijgevolg worden de leeromgevingen drastisch veranderd in ...
TutorBabbel: Student tutoring met betrekking tot zelfregulerend leren Universiteit Gent
Studenten uit eerste master Pedagogiek en onderwijskunde begeleiden via student tutoring kansarme autochtone/allochtone leerlingen leerlingen uit de derde graad van de basisschool rond zelfregulerend leren en dit tijdens de schooltijd. Het project loopt een volledig semester. Er worden doeltellingen geformuleerd voor vier groepen actoren (leerlingen, masterstudenten, leraren, ouders). De studenten worden voorbereid en ondersteund vanuit het ...
Zelfregulerend leren in het lager onderwijs: een studie naar de onderlinge verbanden tussen kenmerken op leerling-, leraar- en schoolniveau. Universiteit Gent
Het project analyseert het bevorderen van zelfregulerend leren (ZRL) in lagere scholen. Eerst wordt ZRL van leerlingen en ZRL implementatie in klassen/scholen in kaart gebracht. Ten tweede worden de relaties tussen leerling-, leraar- en schoolniveau variabelen bestudeerd. The derde onderzoeken we de effectiviteit van een schoolverbeteringsprogramma voor het ZRL van leerlingen, ZRL implementatie door leraren; schoolorganisatorische condities ...
TutorBabbel: Student tutoring met betrekking tot zelfregulerend leren Universiteit Gent
Studenten uit eerste master Pedagogiek en onderwijskunde begeleiden via student tutoring kansarme autochtone/allochtone leerlingen leerlingen uit de derde graad van de basisschool rond zelfregulerend leren en dit tijdens de schooltijd. Het project loopt een volledig semester. Er worden doeltellingen geformuleerd voor vier groepen actoren (leerlingen, masterstudenten, leraren, ouders). De studenten worden voorbereid en ondersteund vanuit het ...
Expertenopdracht - Professionalisering zelfregulerend leren Universiteit Gent
Ontwikkeling van professionaliseringsmaterialen en professionaliseringssessies over zelfregulerend leren in het kader van proefprojecten differentiatie in de laatste twee jaren van het basisonderwijs en 1B van het secundair onderwijs
OZR opvangmandaat: De technologie-ondersteunde professionalisering van leerkrachten en de rol van zelfregulerend en zelfgestuurd leren. Vrije Universiteit Brussel
de autonomie van leerkrachten geassocieerd met hun professioneel leren en technologie-ondersteund leren, vereist hen om hun ...
De impact van zelf- en peerevaluatie in wikigebaseerde omgevingen op het zelfregulerend leren en de leerprestaties van studenten Universiteit Gent
Doel is de studie van de impact en toegevoegde waarde van zelf- en peerevaluatie in wikigebaseerde omgevingen voor computerondersteund samenwerkend leren. Zowel in secundair als hoger onderwijs settings zal de impact op het zelfregulerend lezen en de leerprestaties van studenten worden onderzocht, alsook de differentiële impact van de hoeveelheid, het type en de kwaliteit van de feedback in peerevaluatie condities.