Projecten
Verfijningen van het sociaal kapitaal idee. Oorzaken, processen en statistischmethodologische aspecten in sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
Management - Optimalisatie van klantenbeheerssystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: groeien van een klantenbestand door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In een eerste fase wordt de performantie van predictieve modellen op basis van verschillende netwerken (communicatie, locatie en referral netwerk) vergeleken. In fase 2 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. Fase 3 onderzoekt of waardevolle potentiële klanten geïdentificeerd kunnen worden aan de hand van connecties met bestaande klanten.
Optimalisatie van klantenbeheersystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: identificeren en ontwikkelen van invloedrijke klanten door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In Fase 1 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. In een tweede fase worden predictieve modellen verfijnd door rekening te houden met sterktes van sociale connecties. Fase 3 probeert een opsplitsing the maken tussen homophily en sociale invloed om de interpreteerbaarheid van deze effecten te vergroten.
Onderzoek naar ICT leiderschap via Sociale Netwerk Analyse Universiteit Gent
In dit onderzoeksproject wordt ICT leiderschap in basisscholen bestudeerd via Sociale Netwerk Analyse. Datasets uit Vlaanderen en de Verenigde Staten van Amerika worden met elkaar vergeleken om na te gaan hoe leiderschapsrollen m.b.t. IWT zich verhouden tot posities in het sociale netwerk van een school. Netwerkkarakteristieken die bevraagd worden zijn 'degree', 'closeness' en 'betweenness'.
Statistische methoden voor het schatten van leeftijds- en tijdsafhankelijke epidemiologische malaria parameters en de analyse van sociale netwerk gegevens als nieuwe aanpak voor de ontwikkeling van malaria eliminatiestrategieën. Universiteit Antwerpen
Bi-grafe gebaseerd sociaal netwerk analyse en leren. Universiteit Antwerpen
Gebruikmaken van mobiele telefoongegevens en sociaal netwerk analyses voor winstgestuurde modellering. KU Leuven
In the rapidly growing world of data science and analytics, data has become an asset that gives companies a competitive edge in fierce and saturated markets. To make the most of all the available data and resources, it is necessary to be mindful of each phase in the analytics process and especially by using the appropriate data with the right techniques and an evaluation that is befitting for the problem at hand. This dissertation considers ...