Projecten
Modulatie van emotionele reacties op niet-identificeerbare sociale stimuli door snelheid, richting van beweging en eccentriciteit: een beeldvormingsstudie van de hersenen bij gezonde vrijwilligers en patiënten met hersenletsels. KU Leuven
Determinanten op micro- en macroniveau van percepties van jobonzekerheid: individuele, organisatorische en sociale gevolgen. Multilevel analyse en vergelijkingen tussen landen KU Leuven
This project aims to increase the understanding of the nature of job insecurity by examining its causes and consequences through a multilevel perspective, considering factors at the individual, organizational and country levels. We intend to provide theoretical models identifying antecedents of job insecurity and potential effects on life quality: the practical goal is to develop instruments for suitable organizational and social policies ...
Noord-Zuid en Oost-West sociale bewegingen in België (1968 - 1989-). KU Leuven
Wederopbouw van een inclusief, op waarden gebaseerd Europa van solidariteit en vertrouwen door middel van sociale investeringen KU Leuven
In 2013, as a response to rising inequalities, poverty and distrust in the EU, the Commission launched a major endeavour to rebalance economic and social policies with the Social Investment Package (SIP). RE-InVEST aims to strengthen the philosophical, institutional and empirical underpinnings of the SIP, based on social investment in human rights and capabilities. Our consortium is embedded in the ‘Alliances to Fight Poverty’. We will ...
Psychologische mechanismes die betrokken zijn in het gebruik van sociale media en het effect op mentale gezondheid en welzijn. Universiteit Gent
Er is toenemende evidentie dat het gebruik van sociale media welzijn kan verlagen. Desondanks, is onze kennis over de mechanismes die de relatie tussen het gebruik van sociale media en welzijn verklaren op het theoretisch niveau nog heel beperkt. Om inzicht te verhogen in de adaptieve en maladaptieve gevolgen van sociale media is het belangrijk dat we de cognitief motivationele mechanismes onderzoeken die het sociale media gebruik drijven. ...