Projecten
Kwalitatief onderzoek van het socio-econmisch weefsel in Limburg met als doel het opzetten van een projectontwikkeling met Economische Clusters in Limburg Universiteit Hasselt
Naar een samenwerkingsmodel voor betere informatiedeling met ouders van kinderen en jongeren met een handicap KU Leuven
We willen samen met stakeholders een gezamenlijke aanpak ontwikkelen om informatie te bundelen, up to date te houden en toegankelijk te maken voor ouders. We volgen niet de klassieke weg van opsplitsen van een complexe problematiek in verschillende deelproblematieken om die dan afzonderlijk en sequentieel aan te pakken. We willen net bewust systemisch denken en handelen én simultaan verschillende componenten van de aanpak uittesten die recht ...
De sociale context van thuiswonende volwassenen met zorgnoden. De ontwikkeling van een Sociaal Supplement bij de BelRAI Screener en het interRAI Thuiszorginstrument. KU Leuven
De vergrijzing van de bevolking zet het aanbod en de mogelijkheden van regionale en nationale (gezondheids-)zorgsystemen aanzienlijk onder druk. Deze trend zorgt onder andere voor een toenemende vraag naar ambulante gezondheids- en sociale zorgverlening, met name thuiszorg. Samen met een groeiend aantal ouderen met zorgbehoeften die (liever) thuis verblijven, zien we steeds complexere zorgbehoeften.
Deze convergerende trends ...
Kleu(te)rrijk: Intercultureel competent omgaan met etnisch-raciale diversiteit in de kleuterklas: een co-constructieve uitbouw van een professionaliseringstraject AP Hogeschool Antwerpen
DiversiWijs in zicht: professionaliseren in sociaal rechtvaardig onderwijs met behulp van video-coaching AP Hogeschool Antwerpen
Monitoring van parasieten met integratie van de noden van belanghebbenden: naar een vernieuwd informatiesysteem voor ontwikkeling van duurzame aquacultuur in Afrika Universiteit Hasselt
Digital game-based learning in formeel onderwijs: Ontwikkeling en validatie van een conceptueel model met game-kenmerken, stakeholder variabelen, factoren op schoolniveau, sociaal-culturele invloeden en leereffecten. Universiteit Gent
Empirisch onderzoek groeit over zowel de leermogelijkheden die kan worden afgeleid uit videospelletjes en de effectiviteit van de digitale spel-based learning (DGBL) in het formele onderwijs. De resulterende gegevens tegenstrijdig en onduidelijk. Een waarschijnlijke verklaring is dat de onderliggende theoretische kaders van de complexiteit van het leren met videospelletjes in een formele educatieve context niet voldoende hebben aan te pakken. ...