Projecten
Lerende volwassenen Online! Blended en online leren in het volwassen onderwijs en opleiding (ALO!) Universiteit Gent
De beschikbare literatuur wijst erop dat er onvoldoende onderzoek gevoerd is naar de kwaliteit en effectiviteit van online en gecombineerd onderwijs voor het volwassenonderwijs en de beroepsopleidingen. De centrale onderzoeksaanvraag van voorliggend project is: via welke strategieën en met welke specifieke aanpak kan de kwaliteit en effectiviteit van online en gecombineerd leren binnen volwassenonderwijs en de beroepsopleidingen verbeterd ...
Innovatieve online leeromgevingen: gebruik van business case-studies in het hoger onderwijs (E3Cases). Universiteit Antwerpen
Online positieve narratieven ter preventie van radicalisering in het Vlaams Onderwijs KU Leuven
Een consortium van de Vlaamse Gemeenschap met KU Leuven, CIRRA en IMEC om te komen tot het formuleren en online zetten van narratieven ter preventie van de radicalisering in het onderwijs in Vlaanderen.
(Ont)grenzen van Europees Onderwijs: Sociaal Topologische Beschrijvingen van een Online Open Veld KU Leuven
Het doel van dit doctoraatsproject is algemeen gesitueerd in het uitvoeren van een kwalitatieve analyse in het veld van Open Onderwijs of 'Open Education' (OE). In de afgelopen jaren heeft Open Onderwijs steeds meer aandacht gekregen van wetenschappers, beleidsorganisaties en media. De populariteit van Open Onderwijs is vooral bewezen in de recente opkomst van Massive Open Online Courses of MOOCs. MOOCs lijken overal op te doemen en worden ...
ALO: Adult Learners Online! Blended and Online Learning in Adult Education and Training (ALO!) Vrije Universiteit Brussel
ALO. Volwassenen lerenden online! Online en gecombineerd leren binnen volwassenonderwijs en de beroepsopleidingen. KU Leuven
De beschikbare literatuur wijst erop dat er onvoldoende onderzoek gevoerd is naar de kwaliteit en effectiviteit van online en gecombineerd onderwijs voor het volwassenenonderwijs en de beroepsopleidingen. De centrale onderzoeksvraag van voorliggend project is: via welke strategieën en met welke specifieke aanpak kan de kwaliteit en effectiviteit van online en gecombineerd leren binnen volwassenenonderwijs en de beroepsopleidingen verbeterd ...
Toolkit Breed Evalueren van competenties Nederlands voor het lager onderwijs. KU Leuven
Evidence Based Simulatie Onderwijs en Levenslang Leren door middel van ICT 2.0 HOGENT
Innovatieve theorieën en praktijken integreren in historische cultuur en onderwijs KU Leuven
The central aim of this project is setting up a gender balanced, international, interdisciplinary and inter-sectoral network of organisations to produce new knowledge, both theoretical and applied, in the field of historical culture and education studies. This, in order to improve the role of historical representations in present democratic and reflective societies. Enveloping both formal and informal contexts, in which views on the past are ...