Projecten
Healthy corridors as drivers of social housing neighbourhoods for the co-creation of social, environmental and marketable NBS (URBiNAT). Universiteit Antwerpen
Combinatorische grenzen voor heuristische zoekalgoritmen KU Leuven
Flexibele busdiensten in slimme steden KU Leuven
Flexibele busdiensten voor slimme steden KU Leuven
In de nabije toekomst zullen sensoren, mobiele apparaten en andere slimme stadstechnologie de openbaarvervoeroperatoren in staat stellen om flexibele busdiensten uit te rollen die beantwoorden aan de daadwerkelijke vraag naar vervoer, de huidige verkeersomstandigheden, enz. Het doel is om een flexibel en vraaggericht openbaar vervoerssysteem te verkrijgen dat efficiënter is vanuit het oogpunt van operatorkosten en duurzaam vanuit een ...
Computationele infrastructuur voor geografische datawetenschap KU Leuven
Computationele infrastructuur voor geografische datawetenschap KU Leuven
‘Big data’ – de grote en complexe datasporen die mens en machine nu samen produceren – stellen ons in staat om allerlei stedelijke processen veel gedetailleerder in kaart te brengen dan tot nu mogelijk was. Ondanks die belofte staat de toepassing van big data voor het analyseren van de stad nog in de kinderschoenen. Dat wordt ten dele veroorzaakt door de significante barrière rond toegang. Toegang tot datasets, tot de juiste ...
Klimaatbestendige wijktypologieën in een warm-vochtig klimaat – Casestudie: Ha Tinh, Vietnam KU Leuven
Ernstige hittestress is al chronisch in veel Vietnamese steden, vooral in de steden in de centrale regio waar jaarlijks de zomers extreem heet zijn . Als een van de meest kwetsbare delen van deze regio heeft de stad Ha Tinh, de hoofdstad van de provincie Ha Tinh, regelmatig te maken met rampen, waaronder hittegolven die door de klimaatverandering zullen verergeren en langer zullen aanhouden, met meer ongemakken, ziektes en zelfs sterfte tot ...
Veilige en aantrekkelijke omgevingen om te wandelen of te fietsen voor transport: onderzoek met behulp van virtuele omgevingen. Universiteit Gent
Wereldwijd worden strategieën aangenomen om veilige en duurzame transportoplossingen mogelijk te maken
stimuleren van actief transport (dat wil zeggen lopen / fietsen om van plaats naar plaats te gaan). Er is echter een
gebrek aan evidence-based onderzoek over welke specifieke straatkenmerken belangrijk zijn
veilige en aantrekkelijke omgevingen genereren.
Het primaire doel van het project is om kritieke ...