Onderzoeksgroep Multimodaliteit, Interactie en Discours (MIDI), Leuven KU Leuven
Onderzoeksgroep Multimodaliteit, Interactie en Discours (MIDI).
Onderzoeksgroep Multimodaliteit, Interactie en Discours (MIDI).
De onderzoeksgroep Taal & Onderwijs is een dynamische groep die zich richt op de studie van taalleren in al haar facetten. Het onderzoek dat in onze groep gedaan wordt wil de interactie tussen (1) de taalleerder, (2) desociale context en onderwijssituatie van de taalleerder en (3) de taal of inhoud via taal ontrafelen.
Onze onderzoeksgroep heeft vier onderzoeksspeerpunten:
BRIO, het Brussels Informatie, Documentatie en onderzoekscentrum, is een interuniversitair onderzoeksconsortium met de VUB en HUB als stichtende partners. Het doel is het opzetten van een onderzoeksplatform waarbij ideeên en informatie over de verschillende aspecten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de interactie met de Vlaamse Rand kunnen worden uitgewisseld en waarbij nieuw onderzoek over deze materies wordt gestimuleerd. Een andere ...
Frans, Italiaans en comparatieve taalkunde, campus Kortrijk.
Dir. Piet Desmet
Onderzoek (en onderwijs) op het vlak van:
(1) Franse en toegepaste taalkunde (vnl. taaldidactiek)
(2) computerondersteunf taalleren
De CoHistAL groep aan de KULAK herbergt de onderzoeksgroep ITEC (Interactive technologies), toegespitst op domein-specifieke educative taaltechnologie
De MIDI Research Group richt zich op de studie van taal en interactie als een sociale en / of conceptuele praktijk zoals deze kan worden waargenomen in verschillende interpersoonlijke settings, zoals spontane werkplek, alledaagse en andere sociale interacties, maar ook onderzoeksinterviews en experimenteel gecontroleerde face-to-face gesprekken.
Het lab voor programmeerkunde (Prog) is een onderzoeksgroep in de vakgroep Computerwetenschappen van de VUB. Vanuit een onderzoeksstandpunt is Prog altijd actief geweest in het brede domein van softwareontwikkeling en programmeertaalontwikkeling. Vanuit een onderwijsstandpunt heeft Prog altijd het voortouw genomen in het ontwerp van de bachelor- en masterprogramma's voor computerwetenschappen.