Projecten
Interactief Oplossen en Leren uit Interactie met de Gebruiker KU Leuven
Within the project, we develop techniques and algorithms that interactively support the user in the solving of logic problems. An example would be the automatic generation of an explanation that (partially) guides the user towards the solution in a step-by-step manner. Next to this, we also focus on feedback coming from the interaction with the user. We research how this feedback can be used to improve the logic theory and supporting ...
Interactieve whiteboards (digiborden) in wiskunde-onderwijs: versterken van de interactie tussen leerlingen en leraren KU Leuven
Dit doctoraatsonderzoek de voordelen van IWBs als hefboom van interacties in de klas op het gebied van wiskundeonderwijs te onderzoeken, uit te werken en te valideren. De introductie van IWBs in het onderwijs daagt de routine van leraren uit en vereist de ontwikkeling van nieuwe onderwijspraktijken. Belangrijke uitdagingen waarbji IWBs kunnen ondersteunen zijn: het stimuleren van leerlingen om bij het verkennen van wiskundige onderwerpen ...
Optimaliseren van een highthroughput TCR-epitoop interactie tool om microbioom-specifieke TCR interacties in darmtumoren te karakteriseren. KU Leuven
Eiwit-eiwit interacties als een potentieel doelwit voor antivirale therapie: ontwikkeling van remmers van de HCV NS5A-PI4KIII-alfa interactie. KU Leuven
Studie van de interactie tussen Z-vormig dsRNA and ADAR1: ontrafelen van de mechanismen die auto-inflammatie tegengaan en het in kaart brengen van de interacties op moleculair niveau. Universiteit Gent
ADAR1 bindt zowel RNA in de A-conformatie (A-RNA) als de onconventionele Z-conformatie (ZRNA). Modificatie van endogeen A-RNA door ADAR1 voorkomt ongewenste activatie van immuun sensoren. Het is onbekend of ADAR1 ook ongewenste detectie van Z-RNA verhindert. In dit project bestuderen we de moleculaire wisselwerking tussen ADAR1 en Z-RNA en de consequenties daarvan tijdens de ontwikkeling van humane auto-immuunziekten.
Interaction Lab: onderzoeksfaciliteit voor interactie Wetenschap Universiteit Gent
Digitale technologieën en toestellen hebben een zeer grote impact op hoe mensen met elkaar interageren, met hun technologische omgeving, en met steeds interactiever wordende media. Deze ontwikkelingen leiden ook tot geheel nieuwe interactieparadigma’s (bv. VR), of laten toe om interacties uitermate precies te meten. Dit heeft geleid tot een opkomende wetenschappelijke discipline die men ‘interactiewetenschap’ zou kunnen noemen.
Het ...
Van het representeren van acties naar het representeren van interacties: Welke rol speelt motor simulatie in interactie representatie? Universiteit Gent
Onderzoek wijst uit dat we de acties van anderen verwerken door ze in ons eigen motorsysteem te simuleren.
Dit betekent dat we waargenomen acties representeren alsof we ze zelf hebben uitgevoerd. Echter, in sociale leven, moeten we niet alleen acties maar ook interacties verwerken. Kan dit op motor vertrouwen
simulatie ook? Tijdens mijn doctoraat kon ik laten zien dat we tegelijkertijd meerdere kunnen vertegenwoordigen ...
Van het representeren van acties naar het representeren van interacties: Welke rol speelt motor simulatie in interactie representatie? Universiteit Gent
Onderzoek heeft aangetoond dat we de acties van andere mensen verwerken door ze te simuleren in ons eigen motorsysteem. Dit betekent dat we geobserveerde acties weergeven alsof we ze zelf hebben uitgevoerd. Het sociale leven vereist echter dat we niet alleen geobserveerde acties verwerken, maar ook geobserveerde interacties. vertrouwen op motorsimulatie? In mijn doctoraat heb ik aangetoond dat het motorsysteem tegelijkertijd meerdere ...
Interactie van oppervlakte behandeling, CMP en materiaal eigenschappen van hybride bonding voor 3D integratie KU Leuven
3D integratie is in ontwikkeling als een onderzoeksdomein om technologie integratie te verbeteren door chiplets te stapelen en electrisch te connecteren. De rol van materiaal eigenschappen, process parameters en oppervlakte behandeling dienen bestudeerd te worden.