Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Eenmaal dyscalculie, altijd dyscalculie? Nut en effectiviteit van behandelingen voor rekenstoornissen Universiteit Gent
Proef op de som: studeren met dyscalculie Universiteit Gent
DVD over impact van dyscalculie
Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs Universiteit Gent
In dit boek getuigen mensen met dyscalculie over de drempels die ze moeten overwinnen, maar ook over de diversiteitswaarde die zij te bieden hebben. De auteurs laten zien hoe studenten met dyscalculie hun studies tot een goed eind kunnen brengen, welke faciliteiten drempelverlagend werken, wat afgestudeerden kan helpen bij sollicitaties en hoe de arbeidsmarkt gesensibiliseerd kan worden. Op die manier willen ze jongeren en jongvolwassenen met ...
Het stopt nooit… : de impact van dyslexie en/of dyscalculie op het welbevinden en studeren van (jong)volwassenen en op de transitie naar de arbeidsmarkt : een bundeling van Vlaamse pilootstudies Universiteit Gent
Tot op heden werd er relatief weinig gepubliceerd over dyslexie en dyscalculie bij (jong)volwassenen. De impact van deze leerstoornissen in het hoger onderwijs en in de transitie naar de arbeidsmarkt is dan ook onderbelicht. Om hier een kentering in te brengen, werden twee bachelorstudies (één aan de Arteveldehogeschool en één aan HoGent) en een masterstudie (aan UGent) opgezet en werd ook een City of People (CoP) impulsproject ‘Inclusie in 4D’ ...
Inzetten op autonome motivatie en betrokkenheid bij reken- en wiskundeprestaties, ook bij leerlingen met dyscalculie Universiteit Gent
Slecht zijn in wiskunde heeft grote gevolgen. Voor leerlingen met dyscalculie vormt dit een extra drempel. De school is de uitgelezen plek om ervoor te zorgen dat als leerlingen een wiskundeopdracht krijgen, ze denken: U+201CYes, ik ga dat proberen!U+201D Inzetten op autonome motivatie en betrokkenheid lijkt dan ook van belang.
Dyscalculie: Standpunt van onderzoekers in Vlaanderen en Nederland Vrije Universiteit Brussel
Abstract