Projecten
Toolkit Breed Evalueren van competenties Nederlands voor het secundair onderwijs. KU Leuven
Sociaal werk in/en lokale verkiezingen AP Hogeschool Antwerpen
De effecten van corpusgebaseerd onderwijs op sociolinguïstische competentie: 'Mixed methods'-onderzoek naar stilistische vertaalrevisiecompetentie in het Engels. Universiteit Antwerpen
D-PAC: van wetenschappelijk project naar spin-off. Universiteit Antwerpen
Toolkit breed evalueren in het lagere onderwijs Universiteit Gent
In opdracht van het Vlaams Ministerie voor Onderwijs en Vorming ontwikkelden het Centrum voor Taal en Onderwijs en het Steunpunt voor Diversiteit en Leren een Toolkit U+2018Competenties Nederlands Breed EvaluerenU+2019 voor het basisonderwijs
Evalueren, observeren, evalueren om te leren, evalueren van competenties...een mondvol termen die de Toolkit verduidelijkt, concreet maakt met praktische voorbeelden en handzame ...
Naar een beter begrip van de relatie tussen jobonzekerheid en werkgerelateerd leren KU Leuven
De arbeidsmarkt is volatieler geworden, waardoor de perceptie van zowel kwantitatieve (d.w.z. perceptie van potentieel jobverlies) als kwalitatieve jobonzekerheid (d.w.z. perceptie van potentieel verlies van gewaardeerde werkkenmerken) is toegenomen. Tegelijkertijd verhoogde dit turbulentere organisatorische landschap het belang van werkgerelateerd leren (WRL). Vooral jobonzekere werknemers zouden voordeel kunnen halen uit WRL, omdat het zou ...
Deskundige gevoeligheid voor linguïstische formaliteit als benchmark voor het meten van stilistische vertaalrevisiecompetentie. Universiteit Antwerpen
Toolkit Breed Evalueren (TBE) Universiteit Gent
De Toolkit Breed Evalueren (TBE) van de competenties Nederlands stelt leerkrachten in staat om de schooltaalcompetenties van leerlingen breed in kaart te brengen doorheen het secundair onderwijs. De TBE is online toegankelijk en bespreekt enerzijds bestaande evaluatie-instrumenten aan de hand van enkele parameters en voorziet anderzijds scholen van implementatiestrategieën om breed evalueren te verankeren in hun taalbeleid.