Projecten
20083 Planning, admission and marketing Universiteit Gent
Stakeholder marketing bij online nieuwsmedia. Een multi-methode onderzoek naar stakeholder marketing als strategisch kader voor nieuwsmedia om het belangrijke stakeholders (lezers en adverteerders) het business model te hertekenen. Universiteit Antwerpen
Hoe waarderen patiënten "cure" en "care" online? Een marketing en "tekst mining" -benadering inzake schaalontwikkeling. Universiteit Antwerpen
Keeping Up with the #Instafamous: Een experimenteel onderzoek naar hoe influencer marketing jonge consumenten beïnvloedt. Universiteit Gent
Voorliggend onderzoeksproject onderzoekt hoe influencer marketing jonge consumenten gaat beïnvloeden. Aan de hand van experimenteel onderzoek wordt onderzocht wat de psychologische mechanismen zijn die de impact van influencer marketing kunnen verklaren.
Nemen we alles waar met het oog? Het effect van consumeren op basis van onze ogen op de effectiviteit van marketing. Universiteit Gent
Overal waar we gaan is er wel iets te zien. We worden omgeven door honderden beelden dag in dag uit. We komen ze tegen in 2D, in 3D of zelfs in onze verbeelding. Het visuele is een centraal kenmerk dat terug te vinden is in hoeken en kanten van onze maatschappij. Het is ingebed in onze advertenties, het internet, de televisie, in kranten, billboards, tijdschriften, gebouwen, T-shirts, winkelwagentjes, sociale media platforms, etc. Het is ...
Spiegeltje, spiegeltje op mijn ‘Wall’, Hoe kan ik me vergelijken met de Influencers die ik volg? Een Onderzoek Naar de Impact Van Media Multitasking Met Social Network Sites op de Vatbaarheid Voor Influencer Marketing Bij Jongeren. Universiteit Gent
Jongeren zijn vandaag meer dan ooit actief op sociale netwerk sites (SNS) en gaan erg vaak simultaan andere media (bv. televisie) gebruiken. In deze sociale media multitasking (SMM) context worden jongeren heel erg vaak geconfronteerd met gesponsorde posts van influencers. Enkele studies onderzochten reeds hun vatbaarheid t.a.v. die gesponsorde influencer content, maar de multitasking context waarin die geconsumeerd wordt werd nog niet in ...
Mens-machine-interacties in marketing KU Leuven
Personalisatie is steeds belangrijker geworden in marketing omdat het bedrijven in staat stelt hun producten, diensten en communicatie af te stemmen op individuele klanten. Vandaag de dag houdt personalisatie niet alleen in dat het aanbod aan klanten wordt aangepast (Murthi & Sarkar, 2003), bijvoorbeeld verjaardagskortingen, maar is het veeleer betrokken bij de communicatie met klanten, met name via virtuele assistenten (VA's), d.w.z. ...
Planning, toelating en marketing Universiteit Gent
Planning, toelating en marketing
Productie en marketing van Antwerpse en Brusselse wandtapijten, 1520-1770. Naar een nieuw macro-begrip van het Vlaamse wandtapijt. . KU Leuven
Productie en marketing van Antwerpse en Brusselse wandtapijten, 1520-1770. Naar een nieuw macro-begrip van het Vlaamse wandtapijt.
.