Projecten
Innovatie in het ontwerp van elektronische systemen voor aeronautica Universiteit Antwerpen
IMESCON # Innovatieve methodes voor gescheiden stromingscontrole in de aeronautica KU Leuven
Motor doorbraak componenten en subsystemen Universiteit Gent
Als kern motor technologieën zijn geadresseerd in het vorige project, zal E-BREAK project zorgen voor de verplichte evolutie van sub-systemen. Het is inderdaad nodig is voor het inschakelen van de integratie van de motor met de nieuwe kerntechnologieën om adequate technologieën voor sub-systemen te ontwikkelen. E-BREAK wil men subsystemen nieuwe beperkingen van temperatuur en druk aan te passen.
- Universiteit Gent
-
Stabiliteits- en gevoeligheidsmethoden voor debietregeling en industrieel ontwerp KU Leuven
Every day, society is demanding more efficient, safer, affordable and environmental friendly products. To do that, industry needs to innovate by developing new methods and tools able to obtain superior performances of their competitors. This is the main topic of SSeCoID´s research: to develop new methods and tools for design in order to enhance their industrial performance. SSeCoID will demonstrate its innovations by applying the new methods ...
Reductieaarding in cabine zonder geluid gecontroleerd door nieuwe luidsprekeruitschakeling KU Leuven
The current race for green mobility is changing the design philosophy in all engineering disciplines; this is tangible especially in aeronautical segment, where optimization and innovation are the key for a sustainable future mobility. In addition, the comfort of passengers is a critical issue for both, manufacturer and airlines, and the noise levels in the passenger cabin of turbopropeller-driven aircraft are typically higher than the levels ...
Mechanistische studie van dispersie bij arthropoda, met bijzondere aandacht voor aeronautische dispersie bij spinnen. Universiteit Gent
Adjoint-gebaseerde optimalisatiemethodes gebaseerd op fluidum/kinetische plasmarandcodes voor kernfusiereactoren KU Leuven
Kernfusie heeft het potentieel om een duurzaam antwoord te bieden op onze energienoden: het is gebaseerd op een propere, goedkope en ruim beschikbare, virtueel onuitputbare brandstof. Om plasma “brandend” te houden is een weloverwogen reactorontwerp noodzakelijk. Zowel de vormgeving van de reactorwand en de magnetische configuratie moeten ervoor zorgen dat de plasmarand zich zo gedraagt dat de gerelateerde warmtebelasting de reactorwand niet ...
Slim ontwerp van het oppervlak voor efficiënte ijsbescherming en controle KU Leuven
Icing affects the operational safety of much of our transport and general infrastructure. Although in the last decade there have been promising advancements in surface engineering and materials science, to achieve an effective and sustainable anti-icing technology requires that the physical processes involved in icing are better understood and applied to a rational design of anti-icing surfaces and systems. Furthermore, the arrival of hybrid ...