Projecten
Efficiënte en hoog-kwalitatieve compressie voor camera-gebaseerde VR met 6 vrijheidsgraden. Universiteit Gent
Tegenwoordig is de enige manier om een U+200BU+200B6-graden vrijheid (6-DoF) te ervaren met een VR-headset, om in een virtuele 3D-wereld te zijn die is opgebouwd uit 3D-modellen (bijvoorbeeld een game). Er is geen hoogwaardige, realtime technologie beschikbaar voor door camera's opgenomen inhoud die 6-DoF-video biedt. Er zijn een paar technieken ontworpen waarmee je gratis video kunt bekijken. Interpolatie tussen beide gezichtspunten is ...
De validatie van de analyse van de menselijke gang zonder gebruik van markers. Universiteit Antwerpen
Ontwikkeling en validatie van een gebruiksvriendelijke methode om immersieve technologieën maximaal te benutten in het productontwikkelingsproces. Universiteit Antwerpen
Ontwikkeling en validatie van een on-the-fly hybride QM/MM aanpak geschikt voor het betrouwbaar implementeren van solventeffecten bij berekende IR en VCD spectra van chirale opgeloste stoffen in polaire en apolaire oplosmiddelen. Universiteit Antwerpen
Robot-geassisteerde gangrevalidatie: bestaat er een kritiek tijdsvenster voor revalidatie na een beroerte? Universiteit Antwerpen
De ontwikkeling van een Virtual Reality (VR) software applicatie voor de beoordeling en behandeling van visuospatiaal neglect bij centraal neurologische aandoeningen Karel de Grote Hogeschool
De ontwikkeling van een Virtual Reality (VR) software applicatie voor de beoordeling en behandeling van centraal neurologische aandoeningen. Universiteit Antwerpen
Richting Geoptimaliseerde Virtual Reality Interventies voor het Verbeteren van Balans en Kracht bij Gezonde Ouderen. KU Leuven
Balanstraining in een VirtualReality-omgeving (VR- omgeving) kan voordelen hebben ten opzichte van conventionele balanstraining daar het cognitieve en motorische training combineert, onmiddellijk feedback van uitvoering kan geven en het, door middel van spelletjes, plezier en uitdaging introduceert waardoor de motivatie en de betrokkenheid verbetert. VR-training heeft dus de potentie om ingezet te worden voor balanstraining en het reduceren ...
WANDELEN MET VIRTUELE REALITEIT: Hoe beïnvloedt ‘optische flow’, ‘prestatiefeedback’ en ‘competitie’ het gangpatroon bij patiënten met een beroerte? Vrije Universiteit Brussel
In de afgelopen jaren is er een nieuwe tool ontstaan in gangrevalidatie: het gebruik van virtual ...