Projecten
Het is maar om te lachen? – Een kwalitatief onderzoek naar de socio-culturele rol en de betekenis van humoristische representaties van etnische diversiteit in Vlaamse televisie comedy. Universiteit Gent
ot op de dag van vandaag kunnen stripverhalen waarin etnische verschillen centraal staan, intercultureel zijn
conflicten en polariseren openbare debatten. Het onderzoeksproject wil deze culturele spanningen verkennen
over humor en identiteit in een Vlaams klimaat dat wordt gekenmerkt door etnisch-culturele spanningen, kleurenblind
ideologie en een gebrek aan zichtbaarheid voor diaspora-doelgroepen in het openbaar, ...
Serialiteit in de contemporaine 'langetermijntelevisieserie' (2001-2010): remediatie en migratie van het feuilleton. KU Leuven
Het verband tussen televisieblootstelling en angst voor misdaad: Een verdieping. KU Leuven
Entertainment Fictie en het Lichaamsbeeld en de Seksualiteit van Adolescenten: Op Weg naar een Inhoud Heterogeniteit Perspectief KU Leuven
De impact van mediagebruik op roekeloos rijgedrag bij jongeren: een panelonderzoek. KU Leuven
Het effect van merkplaatsingaankondiging (disclosure) op reacties op merkplaatsing bij volwassenen en kinderen Universiteit Antwerpen
Een onderzoek naar de rol van entertainement fiction in de socialisering van een positieve seksualiteit en lichaamsbeeld bij adolescenten KU Leuven
Het narratief van kneedbare idealen in populaire media: Een studie naar de inhoud en gevolgen voor adolescenten hun identiteitsontwikkeling. KU Leuven
Hoewel vooruitgang gemaakt is in het verklaren van de invloed van media op adolescenten hun identiteit, is er onvoldoende theorie gevormd om een diepgaande verklaring te geven voor media effect processen. Het voorgestelde onderzoek wenst deze tekortkoming aan te pakken door een interdisciplinair kader te ontwikkelen van waaruit media-idealen kunnen worden bestudeerd, d.i. the malleability narrative. Meer bepaald wenst dit project te ...