Projecten
One for all and all for cash? Een onderzoek naar duurzame effecten van cash transfers op sociale netwerken en collectieve actie in ruraal Oeganda. Universiteit Antwerpen
Ontwikkeling en validatie van methodes die de complexiteit voor gebruikers en aanbieders reduceren aan de hand van personalisatiealgoritmes, het gebruik van sociale netwerken en gebruikerscontexten Universiteit Gent
Door het enorme aanbod van audiovisueel materiaal op het internet en via TV-uitzendingen, is er nood aan nieuwe instrumenten die gebruikers assisteren bij hun keuze. Dit onderzoek behandeld personalisatiesystemen die audiovisueel materiaal aanbevelen op basis van het gebruikersprofiel. Extra deminesies om aanbevelingen te verfijnen zijn: het tijdstip van de dag, locatie, activiteit van de gebruiker, populariteit van het audiovisueel ...
Implementatie van de Persoonlijke Netwerkverhalen - Interventie om sociale netwerken te versterken van kwetsbare groepen in de samenleving KU Leuven
De inbedding van ecologische netwerken door middel van sociale praktijken in de Brusselse rand KU Leuven
Computationele Modellering van Sociale Cognitie en geassocieerde Deficits door middel van Artificiële Neurale Netwerken KU Leuven
Trajecten van Acculturatie en Contact in Etnisch diverse Sociale netwerken KU Leuven
In dit project bestuderen we leraren als 'diversiteit managers die intergroepscontact en acculturatie ervaringen van studenten in diverse studentennetwerken bestuderen.
Op weg naar meer en kwaliteitsvolle Senegalese emigratiedata en een beter begrip van de rol van sociale netwerken en gezondheid als transmissiekanalen voor klimaat-geïnduceerde migratie. Universiteit Gent
Dit project produceert verbeterde statistieken voor Senegalese emigratie via een combinatie van traditionele (meestal onvolledig en verouderd) en digitale gegevens; en analyseert empirisch de rol van sociale netwerken (ook geschat via digitale gegevens) en gezondheid als - vaak over het hoofd geziene - kanalen waarlangs klimaatverandering migratie kan beïnvloeden, daarbij controlerend voor de traditionele determinanten van migratie ...
Verfijningen van het sociaal kapitaal idee. Oorzaken, processen en statistischmethodologische aspecten in sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
Management - Optimalisatie van klantenbeheerssystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: groeien van een klantenbestand door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In een eerste fase wordt de performantie van predictieve modellen op basis van verschillende netwerken (communicatie, locatie en referral netwerk) vergeleken. In fase 2 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. Fase 3 onderzoekt of waardevolle potentiële klanten geïdentificeerd kunnen worden aan de hand van connecties met bestaande klanten.