Projecten
Culturele differentie en sociale verbinding: De vorming van sociale verbanden en identiteiten in interculturele interacties en netwerken KU Leuven
Ons theoretisch doel is om een gevestigde sociale identiteitsbenadering van menselijke socialiteit te heroverwegen met het oog op het articuleren van saamhorigheid met culturele verschillen. Voortbouwend op recente experimentele en naturalistische bewijzen van sociale identiteitsvorming in interactieve groepen, verleggen we de aandacht weg van categorie-gebaseerde identiteiten ('Belgisch zijn definieert wie ik ben') naar minder onderzochte op ...
Het coördineren van grenzen en mobiele jeugdcultuur: Een kwalitatieve studie naar de privacy praktijken van tieners in de context van locatie gebaseerde sociale netwerken Universiteit Gent
In 1890 riepen Warren en Brandeis het einde van de privacy af, omdat fotografie en de
de krant onderneming binnengedrongen de particuliere en huishoudelijke leven: "Wat wordt gefluisterd in de kast zal
worden uitgeroepen vanaf de daken "(p.195). Meer dan een eeuw later, met de opkomst van sociale
netwerkdiensten, contextbewuste technologieën en nieuwe technologische ontwikkelingen zoals de
Internet of Things, het ...
Beveiliging en privacy voor online sociale netwerken Universiteit Gent
Het aantal online social netwerken en het aantal deelnemers aan deze netwerken is groot en sterk groeiend. Veiligheid en privacy zijn hierbij een aandachtspunt, zeker met betrekking tot het verzamelen van gegevens in digitale dossiers, secundaire gegevensverzameling, cyberstalking en aansprakelijkheidsrisico's. Sociale netwerkinfrastructuren die goed ontworpen zijn kunnen nieuwe opportuniteiten bieden voor veilige en privacy versterkende ...
Data mining voor privacy in sociale netwerken. KU Leuven
One for all and all for cash? Een onderzoek naar duurzame effecten van cash transfers op sociale netwerken en collectieve actie in ruraal Oeganda. Universiteit Antwerpen
Verspreiding van verkeerde informatie in sociale netwerken. Universiteit Antwerpen
Ontwikkeling en validatie van methodes die de complexiteit voor gebruikers en aanbieders reduceren aan de hand van personalisatiealgoritmes, het gebruik van sociale netwerken en gebruikerscontexten Universiteit Gent
Door het enorme aanbod van audiovisueel materiaal op het internet en via TV-uitzendingen, is er nood aan nieuwe instrumenten die gebruikers assisteren bij hun keuze. Dit onderzoek behandeld personalisatiesystemen die audiovisueel materiaal aanbevelen op basis van het gebruikersprofiel. Extra deminesies om aanbevelingen te verfijnen zijn: het tijdstip van de dag, locatie, activiteit van de gebruiker, populariteit van het audiovisueel ...