Projecten
Modelorde-reductietechnieken voor de voorspelling van trillingen ten gevolge van treinverkeer in de gebouwde omgeving KU Leuven
Reductie van trillingen ten gevolge van treinverkeer met behulp van seismische metamaterialen KU Leuven
Transport per spoor is duurzaam en klimaatvriendelijk, maar trillingen blijven een bezorgdheid. Wij zullen onderzoeken of seismische metamaterialen tussen een spoorweg en gebouwen kunnen leiden tot een efficiente reductie van de gegenereerde trillingen. Seismische metamaterialen zijn artificiele composietmaterialen die uit een opeenvolging van cellen bestaan en aan het oppervlak of in de bodem worden geplaatst; voorbeelden zijn getunede ...
Het effect van parametrische excitatie op de voorspelling van trillingen veroorzaakt door treinverkeer. KU Leuven
Door de grond gedragen geluid en trillingen ten gevolge van spoorverkeer is een probleem met grote sociale en economische relevantie. Trillingen ten gevolge van spoorverkeer ontstaan door verschillende excitatiemechanismen waaronder wiel- en spooroneffenheid, impactexcitatie door spoorverbindingen en platte wielvlakken, en parametrische excitatie doorde ruimtelijke variatie van de stijfheid van de spoorweg.
Er is aanzienlijke ...