Projecten
Modelorde-reductietechnieken voor de voorspelling van trillingen ten gevolge van treinverkeer in de gebouwde omgeving KU Leuven
Sabbatperiode Geert Degrande: Onzekerheid bij de voorspelling van trillingen ten gevolge van treinverkeer KU Leuven
Ik diende een onderzoeksvoorstel in met de titel "Kwantificering van onzekerheid voor door spoorwegen veroorzaakte trillingen" bij de Honorary and Visiting Fellowships Committee van Peterhouse in Cambridge en werd verkozen tot Visiting Fellow in Peterhouse voor de Michaelmas-termijn 2021. Vanwege beperkingen opgelegd door de covid-19-pandemie, wordt dit verblijf uitgesteld tot de Michaelmas Term 2022. Tijdens mijn verblijf in Peterhouse en de ...
Het effect van parametrische excitatie op de voorspelling van trillingen veroorzaakt door treinverkeer. KU Leuven
Door de grond gedragen geluid en trillingen ten gevolge van spoorverkeer is een probleem met grote sociale en economische relevantie. Trillingen ten gevolge van spoorverkeer ontstaan door verschillende excitatiemechanismen waaronder wiel- en spooroneffenheid, impactexcitatie door spoorverbindingen en platte wielvlakken, en parametrische excitatie doorde ruimtelijke variatie van de stijfheid van de spoorweg.
Er is aanzienlijke ...
C14/20/073: Modelorde-reductietechnieken voor de voorspelling van trillingen ten gevolge van treinverkeer in de gebouwde omgeving KU Leuven
De studie van trillingen ten gevolge van verkeer heeft geresulteerd in de ontwikkeling van gekoppelde eindige elementen-randelementenmodellen die rekening houden met dynamische grondstructuurinteractie. Deze modellen worden gebruikt voor het ontwerp van trillingsreducerende maatregelen en de opmaak van milieueffectrapporten. Parameterstudies, ontwerp-optimalisatie of stochastische analyses vergroten echter de omvang van het probleem en maken ...
Modelorde-reductietechnieken voor de voorspelling van trillingen ten gevolge van treinverkeer in de gebouwde omgeving KU Leuven
De studie van trillingen ten gevolge van verkeer heeft geresulteerd in de ontwikkeling van gekoppelde eindige elementen-randelementenmodellen die rekening houden met dynamische grondstructuurinteractie. Deze modellen worden gebruikt voor het ontwerp van trillingsreducerende maatregelen en de opmaak van milieueffectrapporten. Parameterstudies, ontwerp-optimalisatie of stochastische analyses vergroten echter de omvang van het probleem en maken ...
Trillingen in gebouwen bij middelhoge frequenties. KU Leuven
eductie van trillingen ten gevolge van treinverkeer met behulp van seismische metamaterialen KU Leuven
Transport per spoor is duurzaam en klimaatvriendelijk, maar trillingen blijven een zorg. Wij zullen onderzoeken of seismische metamaterialen tussen een spoorweg en gebouwen kunnen leiden tot efficiënte trillingsreductie. Seismische metamaterialen zijn artificiele composietmaterialen die uit een opeenvolging van cellen bestaan en aan het oppervlak of in de bodem worden geplaatst; voorbeelden zijn getunede resonatoren en bomen. ...
Reductie van trillingen ten gevolge van treinverkeer met behulp van seismische metamaterialen KU Leuven
Transport per spoor is duurzaam en klimaatvriendelijk, maar trillingen blijven een zorg. Wij zullen onderzoeken of seismische metamaterialen tussen een spoorweg en gebouwen kunnen leiden tot efficiënte trillingsreductie. Seismische metamaterialen zijn artificiele composietmaterialen die uit een opeenvolging van cellen bestaan en aan het oppervlak of in de bodem worden geplaatst; voorbeelden zijn getunede resonatoren en bomen. ...
Optimaal ontwerp van trillingsreducerende maatregelen voor trillingen in gebouwen door treinverkeer met behulp van modelorde-reductietechnieken KU Leuven
De studie van trillingen die veroorzaakt worden door het verkeer in de gebouwde omgeving heeft geleid tot de ontwikkeling van gekoppelde eindige-elementenmodellen die rekening houden met dynamische grond-structuurinteractie. Deze modellen worden bijvoorbeeld gebruikt bij het ontwerp van trillingsreducerende maatregelen. Parametrische studies, prestatie-optimalisatie en stochastische analyse vergroten de dimensies van het probleem en vragen ...