Organisaties
Klinische Psychologie KU Leuven
De onderzoeksgroep Klinische Psychologie bestudeert (a) processen in de ontwikkeling en het verloop van psychische problemen en psychopathologie, en (b) de ontwikkeling van assessment- en interventiemethoden.
De onderzoeksgroep bestaat uit de volgende onderzoekers (in alfabetische volgorde):
Klinische psychologie, optie (jong)volwassenen
Laurence Claes
Haar onderzoek situeert zich in het domein van (a) de ...
Interfacultair Instituut voor Familiale en Seksuologische Wetenschappen KU Leuven
Interfacultair Instituut voor Familie- en seksualiteitswetenschappen, leiders in onderzoek en onderwijs in relaties en seksualiteit voor meer dan 50 jaar
Klinische Psychiatrie KU Leuven
Klinische Psychiatrie richt zich op onderzoeksvragen met directe klinische relevantie, met bijzondere aandacht voor transitiepsychiatrie, vernieuwende klinische en psychotherapeutische benaderingen en maatschappelijk relevante thema's binnen de psychiatrie.
360° Zorg en Welzijn HOGENT
Contextuele Psychiatrie KU Leuven
Het Centrum voor Contextuele Psychiatrie is een onderzoekscentrum dat voornamelijk de interactie tussen een person en de context bestudeerd, in de ontwikkeling van psychopathologie in het algemeen, en meer specifiek de ontwikkeling van psychose. Dit wordt onderzocht in 4 onderzoekslijnen:
- Methodologische en Statistische Ontwikkelingen in ‘Experience Sampling’ onderzoek
- Fenomenologie en Psychologische Mechanismen van ...
EQUALITY ResearchCollective HOGENT
Expertisecentrum Zorg en Welzijn onderzoeksgroep Mens en Welzijn Thomas More
Gedragsbiologie Universiteit Antwerpen
Interpersoonlijke, Discursieve en Narratieve Studies(in Psychologie en Educatiewetenschappen) Vrije Universiteit Brussel
De onderzoeksgroep IDNS startte eind 2007 als een vrijblijvende samenwerking met als doel het postmoderne, sociaal-constructionistisch perspectief dat zich ontwik.kelde binnen verschillende psychologische en orthopedagogiscbe onderzoeksprojecten theoretisch en methodologisch te verdiepen en uit te werken tot een theoretisch en methodologiscb kader om van daaruit verdere studies naar psychologische en orthopedagogische thema's op te zetten. De ...