Projecten
Primary care academy Karel De Grote Hogeschool
The effect of individual, family and school characteristics on the transition and trajectories of urban students from high school to post-secondary education: A longitudinal study in Lima, Peru. KU Leuven
TRANSBASO: Verbetering van de educatieve en sociale efficiëntie van de overgang tussen primair en voortgezet onderwijs: innovaties voor het veld. Vrije Universiteit Brussel
...
VLIR-UOS TEAM Contribution a l’ amélioration de l’éfficacité des écoles primaires et secondaires de la Province Orientale en RDC KU Leuven
Vroege ontwikkeling en stimulering van wiskundige kerncompetenties KU Leuven
Analyse proefprojecten differentiatie in laatste twee jaren van het basisonderwijs en 1B van het secundair onderwijs. KU Leuven
Dit onderzoek richt zich op het inzichtelijk maken van de implementatieprocessen van differentiatie in de proefprojecten in Vlaamse scholen (Luik 1). Vanuit een innovatie-theoretisch kader met oog voor zowel handeling (betekenisgeving) als structurele elementen worden gevalsstudies gemaakt waarin de voorwaarden, determinanten en effecten van de ontwikkelde differentiatiepraktijken worden blootgelegd.
Luik 2 van het project ...
Contrasterende uitdagingen voor katholieke scholen: essays over Afrika bezuiden de Sahara en de Verenigde Staten KU Leuven
Ervoor zorgen dat tegen 2030 alle kinderen gratis, rechtvaardig en kwalitatief basis- en secundair onderwijs afronden, is een van de doelen die door de internationale gemeenschap worden aangenomen in het kader van de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling (SDG's) of Agenda 2030. Terwijl de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling de nadruk legden op de voltooiing van het basisonderwijs onderwijs, is er meer nadruk gelegd op leren, ...
i-Learn KU Leuven
i-Learn is het resultaat van het gelijknamige onderzoeks- en implementatieproject over gepersonaliseerd leren in opdracht van de Vlaamse overheid. Elke leerling verdient onderwijs op maat. Al in 2011 onderlijnde de Europese Commissie het belang van gepersonaliseerd leren. Onze kinderen moeten klaargestoomd worden om hun weg te vinden in deze snel veranderende maatschappij. Leren op maat is de toekomst. De Vlaamse overheid initieerde daarom in ...
Leiderschap en leiderschapsontwikkeling in het basisonderwijs: Een experiment over reflectief leren in groepsverband KU Leuven
Onderzoek naar de professionele ontwikkeling van schoolleiders in het basisonderwijs: Het effect van verschillende professionaliseringstrajecten op leiderschapsontwikkeling