Projecten
Digitale Tweelingen voor hoogdynamische mechatronische systemen - schatten van dynamische krachten, koppels en spanningen KU Leuven
Verbeteren van nauwkeurigheid en efficiëntie van de vraagkalibratie voor dynamische verkeersmodellen KU Leuven
Dynamische verkeerstoedelingsmodellen zijn rekenintensieve instrumenten, zowel voor doorrekeningen als voor de kalibratie van de honderden parameters. Vooral de kalibratie van de verkeersvraag, waarbij gezocht wordt naar de herkomst-bestemmingsmatrix (HB) die leidt tot verkeerspatronen die maximaal overeenkomen met waarnemingen, blijft methodologisch en rekentechnisch een uitdagend probleem.
Hoewel de literatuur verschillende algoritmes ...
Data-gedreven modelinclusie in fysisch-gebaseerde mechanische modellen. KU Leuven
Identificatie en schatting van structurele parameters in economische modellen van interactie. KU Leuven
In the last few decades, we have observed a growing body of economic research that focuses on structural economic models. Several authors, including Dubé et al. (2005), Reis and Wolak (2007), Keane et al. (2011), Low and Meghir (2017), highlight the importance of structural models in providing researchers with better insights on behaviors of economic agents, which cannot be captured by descriptive econometric models. The three main ...
Van Virtueel Meten tot Uitvoerbare Digitale Tweeling: Naar het ontwikkelen van real-time schattingsalgoritmes met meerdere doelen voor voertuigdynamica met behulp van een digitale tweeling KU Leuven
Gedreven door de digitale revolutie naar een industrie 4.0 context, ondergaan mechatronische industrieën zoals de automobielsector grote veranderingen richting geconnecteerde assemblagelijnen om hun flexibiliteit op de markt te vergroten. Daarnaast worden veiligheidsnormen strenger aangezien ongevallen steeds vaker voorkomen door een sterke stijging in populatiedichtheid, vooral in grote steden. Al deze aspecten zorgen voor nieuwe, toenemende ...
Machine learning gebruiken voor analyse van opgegeven voorkeuren KU Leuven
Discrete Choice Modellen (DCM) worden op grote schaal gebruikt op verschillende gebieden, zoals economie, marketing, transport, gezondheidszorg en milieuwaardering, om er maar een paar te noemen. Deze modellen hebben uiteindelijk de niet geringe ambitie om menselijk gedrag te modelleren door de voorkeuren van individuen te analyseren. Dit proefschrift draagt bij aan het uitbreiden van de toolkit voor keuzemodellen door het ontwikkelen van ...