Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Hot: ‘authentieke’ ‘Belgische wafels’ in het coole Korea. Cultuurindustrie en –politiek, verkoopbare identiteit en marketing in tijden van Hallyu Vrije Universiteit Brussel
Onderzoek naar de aanwezigheid van verkopers van "Belgische wafels" in Seoul, gecombineerd met reflecties over cultureel ondernemerschap, cultuurindustrie en -politiek in Zuid-Korea (met ook aandacht voor Noord-Korea), en heel in het bijzonder voor erfgoedzorg.
The fairytale of social media influencers : a multi-method approach to investigate the persuasiveness and ethical use of influencer marketing Universiteit Gent
Netherlandish artists and the marketing of "Flemishness" in Madrid Universiteit Antwerpen
Examining North and South Netherlandish immigrant artists careers in seventeenth-century Madrid, this article asks, first, did these immigrants as well as Spaniards differentiate between North and South Netherlandish identity? Second, did the kings Burgundian guard facilitate the creation of a shared Netherlandish identity? Third, do these immigrants works reveal their marketing strategies? After considering semantic and historical clues to the ...
It's all marketing, ... toch? Universiteit Antwerpen
Ethos, retoriek en marketing KU Leuven
Verwachtingen inzake financiële haalbaarheid, logistieke stromen, energiegebruik en marketing van korteketenprojecten in de Gentse regio Universiteit Gent
Een gedeelde strategische visie in Vlaamse gemeenteraden : de relevantie van politieke en demografische groepskarakteristieken Universiteit Gent
Om de strategie-implementatie van een stad of gemeente op een effectieve manier te laten verlopen is het belangrijk dat de betrokken gemeenteraadsleden een gedeelde strategische visie hebben. De vraag is echter of partijlidmaatschapsdiversiteit en politieke roldiversiteit (d.w.z. meerderheidsrol versus oppositierol), naast andere groepsverschillen dit proces niet bemoeilijken of zelfs onmogelijk maken. Om de impact en relevantie van ...
Eén coalitie, één strategische visie? De relatie tussen politieke groepskarakteristieken, gepercipieerde kwaliteit van het strategisch plan en strategische consensus in Vlaamse lokale coalities Universiteit Gent
Hoewel strategische consensus een kernbegrip is binnen de strategischmanagementliteratuur, weten we niet (1) of en in welke mate bestuursorganen bestaande uit politici een strategische consensus hebben, (2) hoe die strategische consensus wordt beïnvloed door groepskenmerken die eigen zijn aan die bestuursorganen en (3) welke rol de gepercipieerde kwaliteit van een opgelegd strategisch plan hierin speelt. Op basis van analyse van data uit zowel ...