Projecten
SOFIA - mentor- en netwerkprogramma voor vrouwen en management in de profitsector Universiteit Hasselt
Elke mentor was ooit een student: Een leerperspectief op taakcontrole. Universiteit Gent
Wanneeer we spreken over cognitieve controle of executieve functies, maken we vaak een onderscheid met meer automatische vormen van gedrag, alsof cognitieve controle en associatief leren tegengestelden zijn. In het huidig project willen we echter nagaan hoezeer beide echt van elkaar verschillen en of het dirigeren van (nieuwe) taken niet op gelijkaardige principes berust als associatief leren.
HOA mentoren naar werk. KU Leuven
Een studie van institutionele ambiguïteit in het Centros de Estancia Temporal de Inmigrantes van Ceuta, Melilla en de Canarische Eilanden KU Leuven
Een studie van institutionele ambiguïteit in het Centros de Estancia Temporal de Inmigrantes van Ceuta, Melilla en de Canarische Eilanden
De professionaliteit van lerarenopleiders in relatie tot mentoren en student-leraren KU Leuven
Dit doctoraatsproject focust op de specifieke professionaliteit van lerarenopleiders. Het haakt daarmee in op de groeiende (inter)nationale aandacht voor deze beroepsgroep op het niveau van het beleid, het onderzoek en de praktijk (zie o.a. Europese Commissie, 2013). De keuze om lerarenopleiders centraal te plaatsen in dit project illustreert meteen het centrale uitgangspunt: het opleiden van leraren vraagt professionaliteit - kennis, ...
Validatie en standaardisatie van de analytische methoden in downstream bioprocessing van rAAV vectors. KU Leuven
Het gebruik van recombinant adeno-geassocieerd virus (rAAV) als virale vector voor de ontwikkeling van gentherapieproducten is in de loop der jaren gestaag toegenomen. De productie van rAAV-gebaseerde gentherapieën vereist echter dure en complexe bioprocestechnieken die vaak een uitdaging vormen als het gaat om het garanderen van een consistente kwaliteit van het product. Belangrijke kritische kwaliteitsattributen (CQA's) zoals virale titer, ...