Projecten
Multiplex community detectie voor email marketing. Universiteit Hasselt
Geïntegreerde Marketing Communicatie: Synergieën creêren door reclame in verschillende media Universiteit Antwerpen
Identificatie en schatting van structurele parameters in economische modellen van interactie. KU Leuven
In the last few decades, we have observed a growing body of economic research that focuses on structural economic models. Several authors, including Dubé et al. (2005), Reis and Wolak (2007), Keane et al. (2011), Low and Meghir (2017), highlight the importance of structural models in providing researchers with better insights on behaviors of economic agents, which cannot be captured by descriptive econometric models. The three main ...
Schatten van robuuste prijs-respons curves op individueel niveau voor omzetbeheer in de voetbalindustrie Universiteit Gent
Toepassing van modellen uit yield management leidden bij Amerikaanse sportclubs tot betere bezetting, hogere omzet en goedkopere tickets. Deze modellen gebruiken echter vaak verouderde methoden voor het schatten van prijs-respons functies. De bedoeling van dit onderzoek is geavanceerde Bayesiaanse modellen te ontwikkelen die de voordelen van revenue management nog groter maken en deze te testen in het Belgisch voetbal.
Optimalisatie van klantenbeheersystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: identificeren en ontwikkelen van invloedrijke klanten door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In Fase 1 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. In een tweede fase worden predictieve modellen verfijnd door rekening te houden met sterktes van sociale connecties. Fase 3 probeert een opsplitsing the maken tussen homophily en sociale invloed om de interpreteerbaarheid van deze effecten te vergroten.
Delen voor een circulaire transitie - gebruikers engageren door de waargenomen economische, ecologische en sociale voordelen te labelen en te manipuleren Universiteit Gent
Dit onderzoeksvoorstel richt zich op circulaire bedrijfsmodellen gericht op het delen van onderbenutte goederen (hierna, deelbedrijven). Dit onderzoek wil inzicht geven in het relatieve belang van de dimensies van het bedrijfsmodel voor het engageren van gebruikers (STUDIE 1), de mechanismen waarmee deze dimensies het engagement van gebruikers beïnvloeden (STUDIE 2) en de branding van deelbedrijven (STUDIE 3).
Het gebruik van ontwikkelingen in marketinganalyse om uitdagingen in de samenleving en het bedrijfsleven aan te gaan KU Leuven
Internet of Things adoptie: een process model vanuit het persectief van de lerende consument Universiteit Hasselt
Management - Optimalisatie van klantenbeheerssystemen gebruik makend van sociale beïnvloeding: groeien van een klantenbestand door middel van sociale netwerk analyse. Universiteit Gent
In een eerste fase wordt de performantie van predictieve modellen op basis van verschillende netwerken (communicatie, locatie en referral netwerk) vergeleken. In fase 2 tracht dit onderzoek een nieuw algoritme te construeren om invloedrijke personen in een sociaal netwerk te identificeren. Fase 3 onderzoekt of waardevolle potentiële klanten geïdentificeerd kunnen worden aan de hand van connecties met bestaande klanten.