Projecten
Stakeholder marketing bij online nieuwsmedia. Een multi-methode onderzoek naar stakeholder marketing als strategisch kader voor nieuwsmedia om het belangrijke stakeholders (lezers en adverteerders) het business model te hertekenen. Universiteit Antwerpen
DDMS - Datadriven Marketing Strategy - Data-gedrevenheid en informationele privacy in de marketingstrategie van Vlaamse KMO’s in het GDPR-tijdperk AP Hogeschool Antwerpen
Nemen we alles waar met het oog? Het effect van consumeren op basis van onze ogen op de effectiviteit van marketing. Universiteit Gent
Overal waar we gaan is er wel iets te zien. We worden omgeven door honderden beelden dag in dag uit. We komen ze tegen in 2D, in 3D of zelfs in onze verbeelding. Het visuele is een centraal kenmerk dat terug te vinden is in hoeken en kanten van onze maatschappij. Het is ingebed in onze advertenties, het internet, de televisie, in kranten, billboards, tijdschriften, gebouwen, T-shirts, winkelwagentjes, sociale media platforms, etc. Het is ...
Multiplex community detectie voor email marketing. Universiteit Hasselt
Sobere en robuuste schatting van vector autoregressieve modellen met toepassingen in de marketing en economie. KU Leuven
Vandaag de dag is er een grote hoeveelheid data beschikbaar in bijna elke bedrijfstak of wetenschapsdomein. Informatie wordt verzameld in databanken waar de verschillende variabelen opgeslagen worden in de kolommen van de databank en de observaties van elke variabele in de rijen. Onze interesse gaat uit naar variabelen waarvan de observaties verzameld worden overheen de tijd. Dergelijke databanken bevatten dan tijdreeksen in hun kolommen. ...
Geïntegreerde Marketing Communicatie: Synergieën creêren door reclame in verschillende media Universiteit Antwerpen
Keeping Up with the #Instafamous: Een experimenteel onderzoek naar hoe influencer marketing jonge consumenten beïnvloedt. Universiteit Gent
Influencers met een groot aantal volgers worden steeds vaker gecontacteerd om merken aan te bevelen op hun sociale mediaprofielen, in ruil voor gratis producten of vaste bedragen. In hun profielen portretteren influencers een perfect en rijk leven, met spannende activiteiten, populaire merken en coole vrienden. Veel jongeren bewonderen daarom deze beïnvloeders en streven naar een succesvolle levensstijl. De gesponsorde berichten op hun ...
Lange termijn agent-based simulatiemodellen voor elektrische energiesystemen KU Leuven
Many electricity generation systems are undergoing drastic changes, through rapidly increasing shares of intermittent renewable energy sources (RES) like wind and solar photovoltaics. Models are often used to address the corresponding challenges (technical, economic, policy), by analyzing system operation and planning. The energy system is characterized by multiple actors (generators, system operators, regulators, suppliers, consumers). These ...