Projecten
Gam(e)(a)ble: Interdisciplinair onderzoek naar de grensvervaging tussen gamen en gokken bij tieners Universiteit Gent
Het Gam(e)(a) ble-project vertrekt uit de vaststelling dat de grens tussen gamen en gokken steeds vager wordt in (online) games die populair zijn bij tieners. Deze vaststelling roept de maatschappelijke bezorgdheid op dat minderjarigen vaker aan gokken worden blootgesteld. Games die niet-betalende vormen van gokken (gesimuleerd gokken) bevatten, zoals gratis casinospellen en in-app aankopen van zogenaamde loot boxes of pakketten, werken in ...
Kala (zwart) voor kalbeliya, Saphed (wit) voor Sapera: Interculturele dialogen tussen Indiase en Euro-Amerikaanse Kalbeliya dansers Universiteit Gent
Indiase dansen inspireren al heel lang vrouwen over de hele wereld, niet alleen om het internationale succes van geënsceneerde performances te vergroten, maar ook om grote aantallen Euro-Amerikaanse vrouwen te inspireren om te leren en / of professionals te worden in deze dansstijlen. Dit project bestudeert de relatie (de 'interculturele dialogen') tussen Indiase en niet-Indiase artiesten
oefen Kalbeliya-dans uit Rajasthan (India): het ...
Het zelf in een cultuur van onmiddellijkheid: een ethisch-existentiële benadering. Vrije Universiteit Brussel
Gam(e)(a)ble: Interdisciplinair onderzoek naar de grensvervaging tussen gamen en gokken bij tieners (advertising) KU Leuven
Dit project focust op de toegenomen gemedieerde blootstelling van minderjarigen aan gokken. Videospellen met niet-monetaire elementen van gokken, zoals gratis casinogames maar ook in-app aankopen van lootboxes (schatkisten), en de vaak verdoken en minder afgebakende vormen van online gokken, zoals bv. skin betting en de persuasieve invloeden van influencers, opereren binnen een grijze zone gekenmerkt door een grensvervaging tussen (online) ...
Lange-termijn participatie in design processen. Een verkenning van de betrokkenheid van niet-expert gebruikers in open spaces. KU Leuven
De afgelopen decennia waren we getuige van een groei in en verspreiding van ‘open spaces’ (vb. Fablabs, Maker Spaces, Living labs en City labs). Deze ‘open spaces’ richten zich op het opzetten van ontwerpprocessen om bestaande innovatievormen uit te dagen, te experimenteren met materialen en het organiseren van collectieven. Hoewel deze ruimtes mensen in staat stellen om makkelijk toegang te krijgen tot (technische of sociale) ...
Van vooroordeel naar evenwicht: Onderzoek naar mediavoorstellingen, publieke houdingen en campagnes in de strijd tegen discriminatie KU Leuven
Samenlevingen zijn niet standaard inclusief. Bestrijding van ongelijkheid wordt gezien als een van de grootste uitdagingen voor de samenleving (VN-ontwikkelingsprogramma, strategisch plan 2022-2025). COMMunity gaat uit van de premisse dat effectieve beleidsvorming alleen mogelijk is als betrouwbare monitoringindicatoren een grondig inzicht in de sociale realiteit verschaffen. Bovendien moeten de doelstellingen van het antidiscriminatiebeleid ...
Doctoraatsonderzoek over strategische communicatie KU Leuven
De assistent verzorgt onderwijsassistentie (50%) binnen de Bachelor en Master Communicatiewetenschappen en draagt bij aan het onderzoek van het Instituut voor Mediastudies door het uitvoeren van een doctoraatsonderzoek (50%). Binnen deze opdracht verleent de assistent ondersteuning bij de coördinatie van de onderzoekseenheid. Het specifieke onderwerp van het onderzoeksproject wordt bepaald in overleg met het team van promotoren, maar dient ...
Gam(e)(a)ble: Interdisciplinair onderzoek naar de grensvervaging tussen gamen en gokken bij tieners KU Leuven
Dit project focust op de toegenomen gemedieerde blootstelling van minderjarigen aan gokken. Videospellen met niet-monetaire elementen van gokken, zoals gratis casinogames maar ook in-app aankopen van lootboxes (schatkisten), en de vaak verdoken en minder afgebakende vormen van online gokken, zoals bv. skin betting en de persuasieve invloeden van influencers, opereren binnen een grijze zone gekenmerkt door een grensvervaging tussen (online) ...