Projecten
EU project: Practice and peRformance Analysis Inspiring Social Education" Vrije Universiteit Brussel
AmPERSand: Ontwikkeling en analyse van een Programming Education Runtime System met toepassingen in programmeeronderwijs. KU Leuven
Programmeren is een vaardigheid die steeds belangrijker wordt in de industrie en in verschillende wetenschappelijke domeinen, maar veel studenten hebben moeite om deze vaardigheid te verwerven. Dit heeft geleid tot een tekort aan programmeurs wereldwijd. Om dit te verhelpen, wordt programmeeronderwijs steeds vaker geïntroduceerd in het secundair onderwijs. Leerkrachten hebben echter moeite om een hele klas te begeleiden bij het leren ...
Verbetering van de auditieve rehabilitatie van kinderen. KU Leuven
Communication through language is vital to develop and maintain everything around us. By 15 years of age, about 5 out of 1000 children suffer from a moderate, severe or profound hearing impairment that can potentially affect communication, learning, psychosocial development and academic achievement if not appropriately handled.
The EU promotes the active inclusion and full participation of disabled people in society. However, full ...
METLab 2.0: naar de verdere uitbouw van een gedeeld mobiel eye-tracking lab KU Leuven
EMI in het Vietnamese hoger onderwijs: Een studie naar het verband tussen de percepties van studenten, hun Engelse taalvaardigheid en hun vakkennis. KU Leuven
Het hier voorgestelde doctoraatsproject heeft tot doel (1) de CLIL onderwijs- en leersituatie te onderzoeken bij Can Tho-docenten en studenten van drie hoofdfaculteiten waar Engels wordt gebruikt als instructiemiddel, namelijk School of Economics and Business Administration, Faculteit Informatietechnologie and Communication, en Faculty of Technology (de afdeling wetenschappen), (2) een CLIL-docententrainingsprogramma voor docenten ontwikkelen ...
Stories of multilingualism: Connecting families and schools through visual narratives KU Leuven
Co-lingual-S tackles a well-documented disconnect between family- and school language policies regarding multilingualism by applying innovative visual methods to understand multilingual family life, and develop multilingual pedagogies in schools. Co-lingual-S sets out to 1) understand how family members’ intersected identities (such as the interplay between gender, language and migration status) shapes family roles and actions in creating ...
Taakgericht Onderwijs: Engels als Vreemde Taal in Vietnam KU Leuven
Nguyen Anh Thi is momenteel een doctoraatstudent aan de KU Leuven, België. Hij behaalde zijn bachelor diploma als leerkracht Engels aan de Can Tho universiteit in Vietnam. Daarna verwierf hij ook zijn masterdiploma Principles and Methods of English Language and Literature Education aan dezelfde universiteit. Tegenwoordig werkt hij aan een doctoraat over Task-based Language Teaching (TBLT), meer bepaald onderzoek naar de perceptie van de ...
Effectiviteit van moderne educatie voor behandeling en preventie van pijn en pijn-gerelateerd disfunctioneren na operatie voor borstkanker. Universiteit Antwerpen
Diachrone prototypesemantiek van Chinese radicalen KU Leuven
Chinese radicalen zijn de semantische componenten van Chinese karakters die over het algemeen het algemeen concept of de categorie aangeven waartoe het Chinese karakter behoort (zie Chen & Chou 2010; Chen 2012; Chou & Huang 2005; Chou & Huang 2006; Huang, Yang & Chen 2008; Yang et al. 2018; Qiu 1988: 11–12). Tekens die hetzelfde radicaal delen, kunnen op verschillende manieren semantisch verbonden zijn met de brede semantische ...