Projecten
Language Stimulating Competences Odisee vzw
European Language Grid Universiteit Antwerpen
Artificial Intelligence Data Analysis KU Leuven
AIDA brings a transformational innovation to the analysis of heliophysics data in four steps.
First, AIDA will develop a new open source software called AIDApp written in Python (a free language) and capable of
collecting, combining and correlating data from different space missions. AIDApp wants to replace mission-specific tools
written for costly languages (such as IDL) that exclude many scientists, students and amateur space ...
Artificiële intelligentie data-analyse KU Leuven
AIDA brings a transformational innovation to the analysis of heliophysics data in four steps.
First, AIDA will develop a new open source software called AIDApp written in Python (a free language) and capable of collecting, combining and correlating data from different space missions. AIDApp wants to replace mission-specific tools written for costly languages (such as IDL) that exclude many scientists, students and amateur space ...
De ontwikkeling van meertalige competentie bij (taal)docenten in het hoger onderwijs (APATCHE) Universiteit Antwerpen
Let op mijn woorden! Over de geautomatiseerde voorspelling van lexicale moeilijkheid voor lezers van vreemde talen KU Leuven
Het doel van dit doctoraatsonderzoek is het automatisch voorspellen van moeilijke woorden in een tekst voor anderstaligen. Deze voorspelling is cruciaal omdat een goed tekstbegrip sterk wordt bepaald door woordenschat. Als een tekst een te hoog percentage onbekende woorden bevat, zal de lezer deze tekst waarschijnlijk met moeite begrijpen. Om de anderstalige lezer een goede ondersteuning te bieden, moeten we eerst het aantal moeilijke woorden ...
Geen communicatie zonder woorden. Drie empirische studies met betrekking tot de rol van woordenschatkennis en -gebruik in luister- en spreektaken in het Frans KU Leuven
Het Europees Referentiekader voor Talen (ERK) is wellicht het belangrijkste beleidsdocument van de laatste jaren voor het vreemdetalenonderwijs in Europa. Het taalneutrale ERK beschrijft talige competenties voor alle Europese talen en dit binnen zes taalvaardigheidsniveaus (van A1 tot C2) op basis van descriptoren. Ondanks de populariteit van het ERK zijn de taalspecifieke invullingen empirisch onvoldoende gevalideerd omdat zij ...
Interculturele competentie ontwikkelen met sociale media in Chinese klaslokalen KU Leuven
Effectieve interculturele communicatie hangt niet alleen af van taalvaardigheden, maar ook van het vermogen om deze vaardigheden op de juiste wijze en efficiënt toe te passen in uiteenlopende interculturele situaties. Of deze vaardigheden kunnen worden aangeleerd met behulp van sociale media blijft een onderbelicht gebied. Dit doctoraatsproject wil deze leemte opvullen door zich te richten op de rol die sociale media kunnen spelen in de ...
Toepassingen van verfijnde psychometrische modellen voor (inter)nationale grootschalige toetsafnames KU Leuven
Dit proefschrift beslaat vier studies die verschillende aspecten van (inter)nationale grootschalige toetsafnames onderzoeken door standaard psychometrische modellen uit te breiden voor gericht onderzoek naar (a) mogelijke toetsfraude in high-stakes assessments; (b) veranderingen in de vaardigheden tijdens een toetsafname; (c) de statistische aanpak van ontbrekende antwoorden; en (d) extreme antwoordstijl in zelfgerapporteerde vragenlijsten. ...