Projecten
De rol van intuïtie en inhibitie in het wiskundig redeneren van leerlingen bij breuken. KU Leuven
Het doel van dit onderzoeksproject is om ons inzicht in de onderliggende redeneermechanismen van de interpretatie van breuken in vier gerelateerde onderzoeken te vergroten. Meer specifiek zullen we in de eerste twee studies de rol van intuïtie in het onvolledige begrip van leerlingen onderzoeken, terwijl we in de laatste twee studies de rol van inhibitie in het fractionele begrip van leerlingen onderzoeken.
Snel en intuïtief robots programmeren KU Leuven
Snel en intuïtief robots programmeren
Role of Polyploidy in Apple for Resistance and Defence Induction against Venturia inaequalis, the Causal Agent of Apple Scab KU Leuven
In dit project zullen we het effect van polyploïdisatie op de afweerreactie van een monogeen resistent en een chemisch geïnduceerd vatbaar genotype onderzoeken.
Naar een algemene theorie over intuïtief and reflectief denken – een test van de correctieve twee-process assumptie tijdens moreel and coöperatief redeneren KU Leuven
Het centrale doel van dit project is het testen van de validiteit en de generaliseerbaarheid van de twee-procestheorie tijdens moreel en coöperatief redeneren.
Het samenspel tussen fysica en kunstmatige intelligentie: een geïntegreerd perspectief dat fysische intuïtie en computationele complexiteit met elkaar verzoent Vrije Universiteit Brussel
Wiskundige afleiding: logica, intuïtie en cognitie Vrije Universiteit Brussel
CHN AOC Tuition Fee Universiteit Gent
Wittgenstein, Intuitionism, and the Foundations of Our Moral Reasoning KU Leuven
Morele meningsverschillen zijn wijdverbreid en lijken niet gemakkelijk te verzoenen. Dit feit heeft ertoe geleid dat sommige filosofen het metaethische morele relativisme onderschrijven, de opvatting dat morele waarheden relatief zijn ten opzichte van een groep. Het wordt echter algemeen erkend dat moreel relativisme problematisch is.
Mijn doel is om een metaethisch raamwerk voor te stellen dat morele meningsverschillen serieus neemt, ...