Projecten
De Tegenstrijdige Motivationele Kracht van Spelelementen in het Onderwijs: Een Nuancering van het Debat rond Gamification KU Leuven
Gamification, het implementeren van spelelementen in niet-game contexten, is recent heel populair geworden. Gamified systemen komen steeds vaker voor in een grote variëteit aan contexten, maar voornamelijk in het onderwijs. Daar wordt gamification gezien als een hulpmiddel om de vaak ongemotiveerde studenten te motiveren. Toch brengt onderzoek naar de effectiviteit van gamification gemengde resultaten aan het licht. In dit onderzoeksproject ...
Gamification in Logistics VIL - Innovatieplatform voor de logistieke sector
De inzet van kansengroepen in de logistieke operaties verloopt moeizaam. Het organiseren van verplichte of bedrijfseigen opleidingen is niet evident en kost meer tijd. De kwaliteit en effectiviteit van de opleiding, maar ook van onboarding en operationele communicatie daalt, terwijl de kosten oplopen. Met dit project wil VIL logistieke bedrijven laten kennismaken met de technische en operationele mogelijkheden en het aanbod in Vlaanderen wat ...
Gamification in de permanente opleiding van autobus- en autocarchauffeurs Universiteit Hasselt
Bevorderen van betrokkenheid bij digitale interventies voor fysieke activiteit: een test van de effectiviteit van online sociale interactie en gamification Universiteit Gent
Gezonde volwassenen van 18 tot en met 64 jaar zouden minstens 150 minuten matige intensiteit lichamelijke activiteit (PA) per week moeten doen. In Vlaanderen voldoet een aanzienlijk deel van de bevolking niet aan deze eis. Dit brengt een aanzienlijk deel van de bevolking het risico van levensstijl gerelateerde gezondheid
voorwaarden. Interventies gericht op sedentair gedrag proberen mensen ertoe aan te zetten meer fysiek actief te zijn ...
Ontwikkeling en effectevaluatie van innovatieve methodes voor het verbeteren van veilig en eco-vriendelijk rijgedrag door middel van gamification bij truckchauffeurs in Ethiopid Universiteit Hasselt
Slimme Kleding Gamification om energiegerelateerd gedrag onder adolescenten te bevorderen Universiteit Gent
Energiegerelateerde gedragingen (lichaamsbeweging, sedentair gedrag) zijn belangrijke aanpasbare determinanten van verscheidene niet-overdraagbare gezondheidsaandoeningen, bv. diabetes type 2, overgewicht en obesitas, en houden aan tot in de volwassenheid. Het bevorderen van deze gedragingen bij jongeren kan grote gezondheids- en maatschappelijke voordelen opleveren. Vooral onder adolescenten, meisjes en mensen met een lagere ...
‘Gamification of participatory science for training and education purposes — GAPARS Vlaams Instituut voor Biotechnologie
Accord spécifique de coopération relatif à la capitalisationdes mecanismes de financement des soins de sante avec la tarification forfaitaire subsidiée comme porte dentrée dansles provinces dappui Enabel et Memisa Instituut voor Tropische Geneeskunde
Documenter des mécanismes/modèles de financement de l’offre des soins hospitaliers dans les provinces d’intervention Enabel (Tshopo et du Sud Ubangi) et au Kongo central d’appui MEMISA.
Déploiement actif d’une dynamique de capitalisation des ...