Doof + gebarentaal gelijk: gebarentaal, gelijke kansen en duurzame ontwikkeling Universiteit Gent
Doof + gebarentaal
Doof + gebarentaal gelijk: gebarentaal, gelijke kansen en duurzame ontwikkeling
Vlaamse overheid
Doof + gebarentaal
Doof + gebarentaal gelijk: gebarentaal, gelijke kansen en duurzame ontwikkeling
Vlaamse overheid
Het onderzoek gaat de relatie na tussen gelijke kansen en voorschoolse voorzieningen. Het gaat na hoe normatieve interpretaties van gelijkheid vorm geven aan beleid inzake kinderzorg, door een analyse van hedendaagse gelijkheidsfilosofen en door een discoursanalyse van internationale organisaties. Daarnaast wordt een gevalsstudie van Mauritius gedaan aan de hand van analyses van een longitudinale dataset.
België is een immigratieland. Arbeidsmigratie, koloniale migratie, vluchtelingenopvang, de komst van grote internationale instellingen en toetreding tot de EU zorgden ervoor dat steeds meer niet-Belgen in België terechtkwamen. De invloed daarvan op de Belgische demografie, is het duidelijkst zichtbaar bij minderjarigen. Bijna dertig procent van de Vlaamse jongeren heeft een buitenlandse achtergrond; 10 procent heeft geen Belgische ...
Het ontwikkelen van een coherente visie op de integratie van diversiteit in de lerarenopleiding die door alle leden van het ENW wordt gedragen en het onderling uitwisselen van knowhow betreffende doelstellingen 2en 3.
Het realiseren van een 'ontmoeting' tussen het secundair en hoger onderwijs om de afstemming en communicatie tussen beide partners te optimaliseren, in functie van een betere instroom en een hoger studiesucces in het hoger ...
Werken aan Gelijke Onderwijskansen is een belangrijke opdracht voor elke school. Kansen bieden aan elke leerling om tot maximale ontplooiing te komen, ongeacht zijn of haar herkomst of geslacht, behoort tot een van de grootste uitdagingen van ons onderwijs. Wij hopen als Steunpunt GOK hieraan een steentje te kunnen bijdragen.
Onderwijs dat aan alle leerlingen gelijke kansen tot maximale ontplooiing biedt.