Projecten
De rol van Netwerkorganisatie in de ontwikkeling van regionaal toerisme. KU Leuven
Ten tijde van het begin van dit project werd duidelijk dat het ei van Columbus, met betrekking tot het organiseren van een duurzame en competitieve toeristische bestemming, nog niet gevonden was. Tegelijkertijd werd de noodzaak van het vinden van de juiste manier om stedelijk toerisme te organiseren tijdens het project steeds duidelijker. Als vertrekpunt lag er, in lijn met de opkomst van de ‘experience economy’ de vraag hoe, door middel van ...
Intersection Modelling and Marginal Simulation in Macroscopic Dynamic Network Loading (Kruispuntmodellering en marginale simulatie in macroscopische verkeersmodellen) KU Leuven
To2DeNano: Naar een toxicologisch relevante definitie van nanomaterialen. KU Leuven
Black-box-beveiliging van White-box-cijfers KU Leuven
White-box-cryptografie is bedoeld om de beveiliging van cryptografische algoritmen tegen een white-box-aanvaller te waarborgen. Bovendien moet een white-box-cijfer bestand zijn tegen black-box-aanvallen om als veilig te worden beschouwd. Daarom levert een gedetailleerde black-box-analyse voor een white-box-cijfer een belangrijke bijdrage aan de white-box-cryptografie. Een van de voorgestelde white-box veilige blokcijfers is SPACE dat is ...
Dynamic Origin-Destination Matrix Estimation in Large-Scale Congested Networks (Schatting van dynamische herkomst-bestemmingsmatrices in grootschalige, congestiegevoelige netwerken) KU Leuven
belangrijk hulpmiddel in het kader van planning en management van de
verkeersstromen op het wegennetwerk. Een belangrijke input van deze modellen is de
dynamische herkomst-bestemmings (HB) matrix. Een dynamische HB matrix geeft
het aantal reizigers weer tussen elke herkomst en bestemming, en dit op elk tijdstip
van de dag. In het algemeen is deze ...
Onzekerheidsschatting bij machinaal leren: toepassingen bij compressie en kalibratie van neurale netwerken KU Leuven
Op wetenschappelijke gebieden waar plausibele redenering nodig is, is het van cruciaal belang om onzekerheden te overwegen bij het uitvoeren van een dergelijke deductieve redenering. Een typische pijplijn van dit proces bevat drie stappen: (1) Verzamel gegevens, (2) Bouw een computationeel model en (3) doen voorspellingen. In een systeem van weersvoorspelling is het bijvoorbeeld weinig zin om te zeggen dat morgen zal regenen of niet in stap ...
Ontwerpen van een busnetwerk: het verkleinen van de kloof tussen theorie en praktijk KU Leuven
Goed georganiseerd openbaar vervoer is cruciaal voor moderne steden. Aangezien openbaar vervoer gepaard gaat met hoge kosten en een grote invloed heeft op het leven van velen, is er nood aan effectieve technieken om het ontwerp van deze systemen te ondersteunen. Dat is ook de reden dat het ‘Transit Network Design and Frequency Setting’ probleem (TNDFSP) uitgebreid aan bod komt binnen het domein van Operationeel Onderzoek (‘Operations ...
Het ontwerpen van vraagafhankelijke busdiensten voor een onevenwichtige vraag KU Leuven
Meestal werken traditionele openbaar transportsystemen met vaste routes en dienstregelingen. Om de operaties flexibeler te maken en het openbaar vervoer uiteindelijk aantrekkelijker te maken, verschuift het onderzoek voor transportplanning en -optimalisatie van het openbaar vervoer steeds meer in de richting van meer op maat gemaakte opties, die we \textit{`vraagafhankelijke systemen'} noemen.
In dit proefschrift onderzoeken we ...