Projecten
PULPIT: Betrokkenheid van het publiek en de patiënt bij de interprofessionele opleiding van studenten in de gezondheidszorg PXL
Uncontroversial: Making teachers comfortable with controversial issues Karel De Grote Hogeschool
TPS : De gender-transformerende kracht van sport voor en door studenten Vrije Universiteit Brussel
sport.
We beginnen met een groep studenten Lichamelijke Opvoeding (PE), die 2 belangrijke aspecten van het leven van jongeren met elkaar verbinden: universiteit en sport.
Deze leerlingen volgen een GBV-preventietraject. Van het ontmantelen van genderstereotypen tot een beter begrip van ...
Developing User-centred Approaches to Technological Innovation in Literary Translation (DUAL-T) Universiteit Gent
De laatste jaren is er steeds meer onderzoek gedaan naar de toepassing van vertaaltechnologie op literaire vertalingen, meestal in de vorm van automatische vertaling (MT) of nabewerking van MT-uitvoer. In deze studies is de stem van literaire vertalers vrijwel afwezig. Dit project zal de discrepantie tussen onderzoek op het gebied van computerwetenschappen/AI en vertaalwetenschap aanpakken, evenals de afwezigheid van literaire vertalers in ...
De Biodiversiteitsnexus: transformatieve verandering voor duurzaamheid (BIONEXT) Universiteit Antwerpen
Circulaire en sociale ecosystemen met het oog op doorstroom naar betaalde arbeid Odisee vzw
Validatie van een functioneel assessment instrument Universiteit Gent
Het project omvat de voorbereiding en implementatie van een validatie veldtest met het oog op het calibreren van de Nederlandstalige en Franstalige versies van de "Work Disability-Functional Assessment Battery" (WD-FAB). De WD-FAB zal gevalideerd worden door middel van expert- en focusgroepen met eindgebruikers. Op basis van statische analyses op data verzameld in veldtesten zal de itembank gecalibreerd worden voor Computer Adaptive Testing, ...
Glitch. Universiteit Antwerpen
Curriculum & kwaliteitsanalyse en impactoverzicht van Europese vroege kindertijd onderwijs en zorg. KU Leuven
Europees vergelijkend onderzoek naar de toegankelijkheid en inclusiviteit van voorschoolse educatiesystemen (kinderopvang en kleuteronderwijs), in het kader van het Horizon 2020 project CARE (www.ecec-care.org). Europese datasets (ad hoc module van EU-SILC en EQLS) worden in multilevel modellen gecombineerd met systeemkenmerken van voorschoolse educatie op landniveau. Voorts worden in 7 Europese steden focusgroepen gehouden met jonge ouders ...