Projecten
Virtuele laboratoria voor exoplaneten en planeetvormende schijven KU Leuven
The first detection of an exoplanet marked a new epoch in our hopes to detect extraterrestrial life. These detections have opened new parameter spaces and demonstrate that physical and chemical conditions exists in (A) planet forming disks that are vastly different from what we know in the solar system and in (B) (exo)planets that are vastly different from those that characterized planet Earth when life originated in an anoxic soup, and yet ...
Netwerk meta-analyse in de gedragswetenschappen: Modellen en toepassingen KU Leuven
EMI in het Vietnamese hoger onderwijs: Een studie naar het verband tussen de percepties van studenten, hun Engelse taalvaardigheid en hun vakkennis. KU Leuven
Het hier voorgestelde doctoraatsproject heeft tot doel (1) de CLIL onderwijs- en leersituatie te onderzoeken bij Can Tho-docenten en studenten van drie hoofdfaculteiten waar Engels wordt gebruikt als instructiemiddel, namelijk School of Economics and Business Administration, Faculteit Informatietechnologie and Communication, en Faculty of Technology (de afdeling wetenschappen), (2) een CLIL-docententrainingsprogramma voor docenten ontwikkelen ...
Onderwijzen in ondernemerschap om de maritieme sector vooruit te helpen Antwerp Maritime Academy (AMA)
Bevordering van archeologische wetenschap in de oostelijke Middellandse Zee KU Leuven
Promised meets the Twinning objectives by addressing challenges in networking and deficiencies in research performance at the Cyprus Institute. Firstly, it aims to significantly strengthening research in Archaeological Science, and secondly to bring the quality of the CyI Graduate School programmes to the level of similar programmes in the advanced partner institutions. The Archaeological Science research teams at the University of Cambridge ...
ICP Master of Science in Sustainable Development KU Leuven
The ICP Master in Sustainable Territorial Development has been designed as a research driven educational programme, mindful of ethics, gender and diversity, that prepares the sustainability leaders of the future. The main objective is to train students to become the agents of change that will imagine, trigger and build the sustainability transition of the twenty-first century in the Global South. Thus it will attend the shortage of ...
Verbetering van het genderevenwicht bij de overgang van STEM-secundair onderwijs naar STEM-hoger onderwijs in Rwanda KU Leuven
STEM-onderwijs (Science, Technology, Engineering, Mathematics) in het algemeen, en voor meisjes in het bijzonder, is prominent aanwezig in de Duurzame Ontwikkelingsagenda 2030. Empirisch onderzoek toont aan dat genderonevenwichtigheden in de houding ten opzichte van STEM doorgaans kleiner zijn in Sub-Sahara Afrika dan in het Westen; een trend die werd bevestigd in ons Global Minds Multistakeholder-onderzoeksproject in 2021, uitgevoerd in ...
EcoZoo - Educatie duurzame ontwikkeling in de STEMklas Odisee vzw
Cultureel inclusieve scholen: diversiteit vieren, gemeenschappelijke waarden onderwijzen en interculturele competentie bij jongeren bevorderen KU Leuven
Our culture can shape identity and communication. Effective intercultural communication has become more important for schools in Europe facing increasing student diversity. Building more efficient intercultural competencies in the classrooms requires measurable, conceptualised models based on empirical studies, and targeted educational approaches. To fill this gap, the EU-funded INCLUDed project will study a heuristic framework based on an ...