Projecten
Professional Roles and Employability of Future EngineeRs KU Leuven
The PREFER project (Professional Roles and Employability of Future EngineeRs) aims to reduce the skills mismatch in the field of engineering: new engineering graduates frequently display a lack of transversal skills required by the labour market. Enterprises observe a lack of self-awareness among new engineering graduates of who they are as an engineer and what their strengths are. Despite appropriate levels of technical skills, enterprises ...
Bilaterale samenwerking in het kader van gezamenlijke doctoraatsprojecten_Bench fee i.h.k. van Joint PhD VUB-Universiteit Antwerpen, Bart Tristmans. Vrije Universiteit Brussel
EU-bonuskrediet type B2b voor EU project: SmartBlind Vrije Universiteit Brussel
Examens geschiedenis als toegang tot de studie van onderwijspraktijken. Een methodologische verkenning en twee casestudies. KU Leuven
Gebouwd leven. Biografie in de New Musical Theater in de context van de schepping, innovatie en communicatie KU Leuven
Nieuwe muzikale theaters worden vaak geconfronteerd met de beschuldiging dat ze in traditionele verhaalstructuren worden gearresteerd. In veel nieuwe composities worden niet-lineaire vertellingen van muziek-, libretti- en stadiumvorming getoond die gepaard gaan met een nieuwe behandeling van het vertellen. Dit fenomeen zal worden bestudeerd in termen van biografische verhalen geïllustreerd door Manos Tsangaris' 'Karl May' (2014), Mark-Anthony ...
Essays in ontwikkelingseconomie KU Leuven
Deze thesis omvat vier essays die onderzoeken hoe de omgeving waarin mensen leven hun welzijn en mogelijkheden beïnvloedt. Naar aanleiding van de observatie dat, ondanks indrukwekkende groei, indicatoren voor menselijke ontwikkeling achterophinken in sommige landen met veel natuurlijke rijkdommen, onderzoeken de eerste twee essays hoe de prioritering van het opbouwen van menselijk kapitaal door de overheid beïnvloed wordt door natuurlijke ...
Een onderzoek naar de effecten van onderwijsvormen in het secundair onderwijs KU Leuven
Tracking is het groeperen van leerlingen met gelijkaardige vaardigheden in dezelfde klas of school tijdens het secundair onderwijs. Per groep wordt een aangepast onderwijsprogramma voorzien, wat in Vlaanderen een ‘onderwijsvorm’ heet en in het Engels een track heet. Veel onderwijssystemen gebruiken deze praktijk op basis van de veronderstelling dat het aanpassen van onderwijsomgevingen aan meer homogene leerlingengroepen tot ...