Linguistiek en Literatuurstudie Vrije Universiteit Brussel
Linguïstiek en Literatuurwetenschap
Linguïstiek en Literatuurwetenschap
Talenstudies behoren tot de spannendste studies, zeker in een stad als Brussel waar, meer dan elders in Europa, verschillende talen worden gesproken. Talenkennis is geen overbodige luxe, maar een onbetwistbare noodzaak in een samenleving waar internationale contacten aan de orde van de dag zijn. Talen studeren is altijd een beetje reizen. Wie talen (be)studeert, krijgt toegang tot andere culturen en verbreedt hierdoor zijn/haar gezichtsveld. ...
The research group FunC consists of researchers conducting research in the field of cognitive-functional linguistics. Over the last decade the research group FunC has mainly been concerned with the semantics and pragmatics of different types of verbal and (pro)nominal constructions, both synchronically and diachronically.
The research group FunC consists of researchers conducting research in the field of cognitive-functional linguistics. Over the last decade the research group FunC has mainly been concerned with the semantics and pragmatics of different types of verbal and (pro)nominal constructions, both synchronically and diachronically.
Campus Brussel werkt nauw samen met de onderzoeksgroep Kwantitatieve Lexicologie en Variatielinguïstiek (QLVL), van Leuven, QLVL is een onderzoeksgroep aan de Universiteit van Leuven die zich richt op empirische, corpus-linguïstische studies van taalvariatie, met een specifieke nadruk op lexicale variatie.
The research group FunC consists of researchers conducting research in the field of cognitive-functional linguistics. Over the last decade the research group FunC has mainly been concerned with the semantics and pragmatics of different types of verbal and (pro)nominal constructions, both synchronically and diachronically.
De onderzoeksgroep Taal & Onderwijs is een dynamische groep die zich richt op de studie van taalleren in al haar facetten. Het onderzoek dat in onze groep gedaan wordt wil de interactie tussen (1) de taalleerder, (2) desociale context en onderwijssituatie van de taalleerder en (3) de taal of inhoud via taal ontrafelen.
Onze onderzoeksgroep heeft vier onderzoeksspeerpunten: