Faculteit Economische en Sociale Wetenschappen en Solvay Business School Vrije Universiteit Brussel
Faculteit Economische en Sociale Wetenschappen en Solvay Business School
Faculteit Economische en Sociale Wetenschappen en Solvay Business School
De afdeling Communicatie Wetenschappen (SCOM) bestaat uit 3 onderzoekseenheden: -- Centrum voor Media Sociologie (CeMeSo) -- Studies op Media Informatie en Telecommunicatie (SMIT) -- Centrum voor Marketing Communication Research (MACO) Deze Onderzoekscentra zijn hebben vijf verschillende, maar onderling gerelateerde invalshoeken:
De MIDI Research Group richt zich op de studie van taal en interactie als een sociale en / of conceptuele praktijk zoals deze kan worden waargenomen in verschillende interpersoonlijke settings, zoals spontane werkplek, alledaagse en andere sociale interacties, maar ook onderzoeksinterviews en experimenteel gecontroleerde face-to-face gesprekken.
"Het onderzoekscentrum voor Studies over Media, Informatie en Telecommunicatie () 1990, richt zich op de opkomst van de informatiemaatschappij en behandelt specifieke vraagstukken in verband met de drie grote gebieden: (1) het krediet van ICT; (2) de productie van een ICT-mediated aanbod (inhoud en diensten) en (3) het bestuur van het ICT-beleid vragen. In de loop der jaren zijn drie transversale benaderingen ontstaan. Onderzoeksonderwerpen ...
De Onderzoekseenheid Taalkunde, Campus Sint-Andries Antwerpen, is geen afzonderlijke onderzoekseenheid. Zij omvat de onderzoekers die lid zijn van de Onderzoekseenheid Taalkunde en die exclusief of dominant op de Campus Sint-Andries Antwerpen werkzaam zijn.