Projecten
Evolutie van onderzoek naar hart- en vaatziekten: kwantitatieve analyse van de wetenschappelijke publicaties KU Leuven
Cardiovasculair onderzoek heeft geleid tot grote vooruitgang in de patiëntenzorg, maar de introductie van nieuwe therapieën is vertraagd. Experts op het gebied van cardiovasculaire zorg zijn bezorgd dat er een afname is in innovatie in cardiovasculair onderzoek en dat fragmentatie van dit brede veld leidt tot verlies van kruisbestuiving en gemiste kansen voor vertaling van onderzoek van het lab naar de patiënt. In dit kader hebben we in dit ...
Expertisecentrum Onderzoek en Ontwikkelingsmonitoring 2024-2028 (ECOOM). Universiteit Antwerpen
Expertisecentrum O&O Monitoring 2019-2023 (ECOOM). Universiteit Antwerpen
Expertisecentrum Onderzoek en Ontwikkelingsmonitoring. (ECOOM). Universiteit Antwerpen
Expertisecentrum Onderzoek en Ontwikkelingsmonitoring. (ECOOM) Universiteit Antwerpen
Maatschappelijke verantwoordelijkheid en bedrijfsduurzaamheid Vlerick Business School
Onderzoeksprogramma Artificiële Intelligentie - 2021 Universiteit Gent
We zijn er ons niet altijd van bewust, maar artificiële intelligentie (AI) dringt stilaan door in alle domeinen van ons leven en onze economie. Hoe moeten we daarmee omgaan? Vijf Vlaamse universiteiten en vijf Vlaamse onderzoeksinstellingen – KU Leuven, Universiteit Antwerpen, Universiteit Gent, Universiteit Hasselt, Vrije Universiteit Brussel, Flanders Make, Sirris, VIB, VITO en imec – vormen een consortium voor strategisch basisonderzoek ...
Interdisciplinair onderzoek en impact KU Leuven
The calls for more cooperation between disciplines, stakeholders and regions with its hopeful potential to solve the major societal challenges of today, have increasingly found their way into the research and innovation policy agenda at European and international level. While targeted policies throughout the research and innovation chain are being developed and deployed, the effects of those efforts are far from trivial. On the one hand, this ...
Spiegeltje, spiegeltje op mijn ‘Wall’, Hoe kan ik me vergelijken met de Influencers die ik volg? Een Onderzoek Naar de Impact Van Media Multitasking Met Social Network Sites op de Vatbaarheid Voor Influencer Marketing Bij Jongeren. Universiteit Gent
Jongeren zijn vandaag meer dan ooit actief op sociale netwerk sites (SNS) en gaan erg vaak simultaan andere media (bv. televisie) gebruiken. In deze sociale media multitasking (SMM) context worden jongeren heel erg vaak geconfronteerd met gesponsorde posts van influencers. Enkele studies onderzochten reeds hun vatbaarheid t.a.v. die gesponsorde influencer content, maar de multitasking context waarin die geconsumeerd wordt werd nog niet in ...