Projecten
Het herdenken van 'denken over je denken': Het identificeren van de rol van metacognitievemonitoring in academisch leren door het gebruik van cognitief psychologische methoden inpedagogisch onderzoek. KU Leuven
Het herdenken van 'denken over je denken': Het identificeren van de rol van metacognitieve monitoring in academisch leren door het gebruik van cognitief psychologische methoden in pedagogisch onderzoek. KU Leuven
Een fundamenteel doel van pedagogisch onderzoek is de oorsprong en correlaten van individuele verschillen bij het leren van schoolse vaardigheden te achterhalen. Dat komt omdat pedagogisch onderzoek erop gericht is om leeromgevingen te ontwikkelen die optimaal afgestemd zijn om individuele verschillen in schools leren op te vangen. Metacognitie werd aangewezen als een belangrijk proces voor leren. We missen echter een functioneel inzicht in ...
De rol van de kenmerken van studenten, zelfregulerend leren en cognitieve vaardigheden bij het voorspellen van de academische resultaten van studenten bij blended learning. KU Leuven
Invoering Recente technische vooruitgang in informatie- en communicatietechnologieën (ICT) en andere maatschappelijke transformaties hebben de manier veranderd waarop mensen communiceren, met elkaar omgaan en onderwezen worden. De komst en exponentiële groei van internet resulteerde in nieuwe trends en toepassingen van media bij het creëren van leeromgevingen in onderwijsomgevingen. Bijgevolg worden de leeromgevingen drastisch veranderd in ...
Hoe lezen en leren we? De ontwikkeling van het eyeRead R pakket. Universiteit Antwerpen
Is wat we lezen ook wat we leren? Universiteit Antwerpen
Science fiction en Ernst (SF&A): hoe zorgen met het concept van ernst in SF zich verspreiden door en invloed hebben op lezen, schrijven en discussies over het genre Universiteit Gent
Science fiction (SF) heeft sinds zijn ontstaan in de Amerikaanse pulptijdschriften van de jaren twintig een bijzondere relatie met het begrip van ernst. Gekenmerkt als jeugdig qua inhoud en lezerspubliek, heeft SF moeten pleiten voor zijn plaats in zowel literaire als academische overwegingen. Debatten over de strategieën die het genre serieus in overweging zouden kunnen nemen zijn al sinds zijn geboorte gebruikelijk, zowel in pulpmagazine ...
Het voortleven van auteurs: de representatie van schrijvers uit de moderne canon in recente biografische romans KU Leuven
Het voortleven van auteurs: de represen Het voortleven van auteurs: de representatie van schrijvers uit de moderne canon in recentatie van schrijvers uit de moderne canon in recente biografische romans Dit onderzoete biografische romans
Dit onderzoek stelt zich het doel om twee belangrijke fasen ink stelt zich het doel om twee belangrijke fasen in de evolutie van “author revival ...
Vrijheid om te filosoferen en vrijheid van denken en spreken. De eigentijdse receptie van Spinoza’s Tractatus theologico-politicus Vrije Universiteit Brussel
filosofie, meer bepaald zijn pleidooi voor secularisatie van de politiek,
democratie en vrijheid van denken en spreken, op de ontwikkeling
van de emancipatorische bewegingen van de Verlichting. Het project
zal niet alleen focussen op de doorgaans geanalyseerde klassieke
filosofen (Bayle, Leibniz, Toland), maar zich ook richten op de
reacties ...