Laboratorium voor RNA Kankerbiologie KU Leuven
Laboratorium voor RNA Kanker Biology is een divisie van het Department Oncologie die desynergie bevordert in innovatief oncologisch onderzoek.
Laboratorium voor RNA Kanker Biology is een divisie van het Department Oncologie die desynergie bevordert in innovatief oncologisch onderzoek.
Missie : SBMA is een expertisecentrum voor beleid en management in de sport. Visie : - verwerven van kennis via toegepast en fundamenteel wetenschappelijk onderzoek - gebruik en verspreiden van onze expertise binnen de (inter)nationale sportwereld op alle niveaus door : 1) verzorgen van opleiding 2) begeleiding en advies 3) publicaties op nationaal en internationaal niveau
Het Departement Elektrotechniek (ESAT) bestaat uit 6 afdelingen: de Afdeling ESAT - ELECTA, Elektrische Energie en Computerarchitecturen; de Afdeling ESAT - PSI, Beeld- en Spraakverwerking; de Afdeling ESAT - MICAS, Micro-elektronica en Sensoren; de Afdeling ESAT - COSIC, Computerbeveiliging en Industriële Cryptografie; de Afdeling ESAT - STADIUS, Stadius Centrum voor Dynamische Systemen,Signaalverwerking en Gegevensanalyse; de Afdeling ESAT ...
Het Expertisecentrum Onderzoek en Ontwikkelingsmonitoring van de Vlaamse Gemeenschap (ECOOM) is een interuniversitair consortium met deelname van alle Vlaamse universiteiten (KU Leuven, UGent, VUB, UA en UHasselt). ECOOM heeft als opdracht een consistent systeem van O&O- en innovatie-indicatoren te ontwikkelen voor de Vlaamse overheid. Dit indicatorensysteem moet de Vlaamse overheid steunen om de inspanningen op vlak van innovatie en ...
We zijn geïnteresseerd in het genereren van een kwantitatief begrip van de moleculaire mechanismen die aan de grondslag liggen aan de pathogeniteit van de ziekte van Alzheimer. Ons onderzoek is gebaseerd op het uitgangspunt dat een beter begrijpen van de functie van de moleculen die betrokken zijn bij de familiale Alzheimer-ziekte (FAD), een kritisch inzicht bieden in de moleculaire basis van de ziekte en nieuwe onderzoekstrategieën openen ...
Het onderzoek mikt op toepassingen in een duurzame rundvee-, varkens- en pluimveehouderij. Er is een sterke expertise in voedingsfysiologisch onderzoek, met name om de nutriëntenvoorziening zo goed mogelijk af te stemmen op de behoeften van het dier. Nauw daaraan gekoppeld onderzoekt ILVO om de uitstoot van mineralen in het milieu te beperken, waaronder de Programmatorische Aanpak Stikstof. ILVO kijkt via de functionele dierenvoeding in ...
GETALTHEORIE EN ALGEBRAISCHE MEETKUNDE
1) Studie van aantallen oplossingen van veeltermvergelijkingen in meerdere veranderelijken over eindige velden en residuklasringen, met de nadruk op de relatie met meetkundige en topologische invarianten van de vergelijkingen, Igusa's lokale zetafunctie, p-adische exponentiële sommen.
2) Verbanden tussen (1) en singulariteitentheorie, resolutie van singulariteiten, Logminimaal Modelprogramma, ...
Het Departement Kunstgeschiedenis omvat drie onderzoeksgroepen: Middeleeuwse Kunst (Jan Van der Stock, Barbara Baert & Lieve Watteeuw); Vroegmoderne Kunst (Katlijne Van der Stighelen, Leo De Ren & Koenraad Brosens) en Kunst uit de 20ste Eeuw en Hedendaagse Kunst (Hilde Van Gelder). Alle leden van het departement ontwikkelen empirische en/of theoretische benaderingen voor Vlaamse en Belgische kunst in een internationaal ...
De centrale onderzoeksvragen van het laboratorium zijn 1) wat is de rol van peroxisomen en in het bijzonder peroxisomale β-oxidatie in verschillende weefsels en op verschillende leeftijden 2) wat zijn de pathologische mechanismen in peroxisomale ziekten, met het oog op de ontwikkeling van therapieën. Om dit te benaderen hebben we een serie muismodellen gegenereerd met globale of celtype selectieve dysfunctie van peroxisomen, of van het ...
Het Centrum voor Onderwijsvernieuwing en de Ontwikkeling van Leraar en School (COOLS) werkt rond drie assen. Zij onderzoeken het (inter)nationale onderwijsbeleid in relatie tot maatschappelijke ontwikkelingen. Zij bestuderen processen van onderwijsvernieuwing en professionalisering binnen de school als organisatie. Tot slot, richten zij zich op de didactiek van de lerarenopleiding