Publicaties
Gekozen filters:
Gekozen filters:
Heinrich Wölfflin, Gesammelte Werke, Prolegomena zu einer Psychologie der Architektur, 1886, Giovanna Targi (Hrsg.), Band 1, Basel, Schwabe Verlag, 2021 Universiteit Hasselt
ABC, Ecole de Paris (1858-1986(?)) Universiteit Hasselt
This is an introduction to Jef Geys' work "ABC, Ecole de Paris" and it is published in the catalogue for the exhibition "Jef Geys maakt school" (Z33, Hasselt, 01.10.2023-18.02.2024).
Le bonheur comme vertu, ou la généalogie de Felix Aestheticus Universiteit Hasselt
This is an essay on a conceptual character that returns sporadically in the work of Herman Parret, namely the "felix aestheticus". The article draws the genealogy of this character, its origin in the philosophy of Alexander Baumgarten and its alternations in the philosophy of Herman Parret.
Wie wil er verlicht worden? Universiteit Hasselt
Het artikel is een korte bespreking van de kunstfilosofie van Georges Didi-Huberman (1953-).
The Pneuma in Contemporary Art. From Representation to Presence and Concept Universiteit Hasselt
The Modelling of Architecture Universiteit Hasselt
Brief aan de moeder van de kunstenaar Universiteit Hasselt
Brief aan de moeder van een kunstenaar Geachte mevrouw Hedwig Ory, In de eerste maanden van 2022 vond in Z33 in Hasselt de tentoonstelling Seasonal Neighbours. Our Invisible Hands plaats, met werk van het gelijknamige collectief Seasonal Neighbours, dat zich op verschillende manieren bezighoudt met de aanwezigheid van (Oost-Europese) seizoenarbeiders in België. Mij werd door Ciel Grommen, uw dochter en een van de leden van dit collectief, ...
Questionnaire Universiteit Hasselt
Troppo Vero! Opacity, Density, Noise and Thickness of Images Universiteit Hasselt
The following essay discusses the techniques that have rendered transparency in visual arts, from Raphael’s unione to Tintoretto’s pittura di tocco e di macchia and the use of air in contemporary arts. The hypothesis is double: first, that visual arts and architecture have constructed modes of rendering transparency while cultivating opacity and density, either of the image or of the living body; second, that transparency is a privileged motif ...