Projecten
P-waarden en effectmaten combineren in de meta-analyse van single-case experimenten: Monte Carlo simulaties, R pakket, en toepassingen bij de behandeling van probleemgedrag bij mensen met verstandelijke beperkingen. KU Leuven
Ontwikkeling van het neurologisch leesnetwerk bij kinderen met een famil risico op dyslexie. KU Leuven
Mechanismen van snelle woordherkenning bij het lezen van braille. KU Leuven
Stabiliteit van sociale participatie en eenzaamheid van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften aan het begin van het gewoon secundair onderwijs. KU Leuven
Risico- en beschermende factoren bij dyslexie: een studie rond auditorische temporale verwerking en morfologisch bewustzijn KU Leuven
Dyslexie is een neurologische aandoening die 5-7% van de populatie treft, gekenmerkt door ernstige en hardnekkige lees- en spellingproblemen, ondanks adequate intelligentie, onderwijs en remediëring. De heersende etiologische visie stelt dat dyslexie het gevolg is van een fonologisch tekort, meer bepaald in de kwaliteit en accuraatheid van fonologische representaties. Een essentiële component in de ontwikkeling van fonologische representaties ...
Inclusieve onderwijs- en ondersteuningspraktijk in Vlaamse secundaire scholen. Een kwalitatieve studie over scholen op weg naar inclusie. KU Leuven
Inclusieve onderwijs- en ondersteuningspraktijk in secundaire scholen in Vlaanderen. Een kwalitatieve studie over scholen op weg naar inclusie.
Annet De Vroey; Promotoren: Prof. dr. Katja Petry & Prof. dr. Elke Struyf (UA)
Ondanks internationale verdragen en wetgeving is onderwijsverandering op weg naar inclusie een complex proces met vele hindernissen. Kwalitatief onderzoek naar inclusieve onderwijspraktijk kan bijdragen ...