< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Sociale media anno 2015: actuele juridische aspecten

Boek - Boek

Ook anno 2015 blijven sociale media alomtegenwoordig, zowel in onze persoonlijke levenssfeer, op het werk of in onze hoedanigheid van consument. Door de laagdrempelige toegang zijn sociale media uitgegroeid tot communicatieplatformen die alsmaar dieper ingebed zijn in de samenleving, bedrijfscultuur en het dagelijkse leven van heel veel individuen. Hoewel deze sociale media vele voordelen en opportuniteiten bieden, blijven ook misbruiken niet uit. Steeds meer en nieuwe juridische vragen duiken op, zowel vanuit gebruikers-, aanbieders- en overheidsperspectief. In dit tweede boek analyseren de auteurs, academici en advocaten, de impact en het gebruik van de sociale media in een aantal rechtsdomeinen zoals mensenrechten, gegevensbeschermingsrecht, mededingingsrecht, contractenrecht, consumentenrecht, intellectuele rechten, erfrecht, internationaal privaatrecht, en bewijs- en strafprocesrecht.
ISBN:9789400006706
Toegankelijkheid:Closed