< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Leren over duurzame ontwikkeling op school via systeemdenken. Het aanbod van Djapo rond systeemdenken voorgesteld en geƫvalueerd

Boek - Boek

Deze studie onderzoekt het bereik van de doelstellingen van Djapo, een organisatie die (hoge)scholen ondersteunt in het kader van EDO, met betrekking tot hun aanbod rond systeemdenken, zowel op het niveau van leerkrachten, leerlingen en lerarenopleiders. Hiertoe is het gebruik van het Djapo-aanbod rond systeemdenken en de integratie van EDO (Educatie Duurzame ontwikkeling) in de klaspraktijk, schoolwerking of opleiding geobserveerd en bevraagd bij de verschillende stakeholders (leerkrachten, leerlingen en lerarenopleiders / studenten). De studie geeft inzicht over het leereffect van het aanbod rond systeemdenken bij leerkrachten en leerlingen, de belemmerende en stimulerende factoren op klas- en schoolniveau voor de integratie van EDO op school, en de samenwerking van Djapo met lerarenopleiders en de integratie van EDO in de lerarenopleiding.
Aantal pagina's: 64
ISBN:9789088360572
Jaar van publicatie:2016