< Terug naar vorige pagina

Project

Samenwerking in de media: de impact van interthinking en distributive cognition op nieuwsproductieprocessen.

De centrale onderzoeksvraag van het project is: welke componenten (inclusief interthinking) spelen een centrale rol in de distributie van cognitie bij media en nieuwsproductie en hoe krijgen deze componenten een structurele plaats in de interactie? Het project analyseert segmenten van een corpus van 200 uur aan redactievergaderingen waarin media producten werden geplan, ontwerpvoorstellen werden bediscussieerd en updates en revisies werden gemaakt.

Datum:15 okt 2010 →  14 apr 2012
Trefwoorden:samenwerking, interactie, media
Disciplines:Andere humane wetenschappen en de kunsten, Linguïstiek, Beleid en administratie, Sociologie van levensloop, gezin en gezondheid, Sociale psychologie, Media studies, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen, Andere media en communicatie, Theorie en methodologie van de linguïstiek, Andere filosofie, ethiek en religiestudies niet elders geclassificeerd, Sociale stratificatie, Toegepaste sociologie, Journalistiek en professioneel schrijven, Andere sociologie en antropologie, Communicatiewetenschappen, Sociale theorie en sociologische methoden