< Terug naar vorige pagina

Project

Rijke samendrukbare interacties

In de afgelopen tien jaar zijn er nieuwe paradigma's voorgesteld om de interactie tussen mensen en computers te verbeteren. De combinatie van betrouwbare sensoren en slimme algoritmen heeft de weg geëffend voor het benutten van het rijke potentieel van het menselijk systeem, namelijk onze zintuigen en ons vermogen om objecten te manipuleren en ons lichaam te bewegen. We willen doorgaan met ons werk aan “Skweezee” -technologie, waarbij gebruikers input kunnen geven door zachte objecten aan te raken en te vervormen. Huidige systemen zijn afhankelijk van geleidende wol en elektroden die bestaan uit elektrische draden. Deze maken het al mogelijk om zinvolle en intuïtieve interacties te creëren, maar hebben ook enkele tekortkomingen. In dit PhD-project, (1) We zullen nieuwe materialen onderzoeken, zoals b.v. geleidende schuimen en andere geleidende weefsels als alternatief voor geleidende wol. We zullen onze eigen materialen maken en de invloed van verschillende parameters op de mechanische en elektrische eigenschappen van deze materialen onderzoeken. (2) We zullen experimenteren met verschillende materialen en vormen voor de elektroden, en kijken hoe ze de kwaliteit van de metingen beïnvloeden, met een focus op consistentie in de gegevens voor een reeks aanraakinteracties (bijv. Gelijkaardige vervormingen). (3) We zullen volledig interactieve systemen ontwerpen, ontwikkelen en testen met rijke feedforward- en feedbackcomponenten, zoals bijv. audio, lichte en mechanische bewegingen. Het doel is om het volledige potentieel van skweezees te verkennen, zoals het analoge karakter en het vermogen om verschillende gebaren te herkennen. (4) We zullen gebruikerstests uitvoeren om het potentieel van skweezees in verschillende contexten te onderzoeken, zoals gezondheidszorg, leren, kunst en amusement. (5) We zullen ook mogelijke toepassingen van squeeze-interacties onderzoeken en oplossingen voorstellen op drie niveaus: (a) materialen en touch / squeeze; (b) zinvolle toepassingen; en (c) interactieontwerp.

Datum:22 sep 2020 →  Heden
Trefwoorden:Human-computer interaction, Interactive technology, Squeeze interaction, Tangible interaction
Disciplines:Mens-machine interactie
Project type:PhD project