< Terug naar vorige pagina

Project

'ProVision3D: Feeling the e-Forces' - VR-ondersteund e-learning onderwijs aan de UA

In ons project, dat we met steun van het ESF aan de UAntwerpen, modelleren we het opleidingsonderdeel Chemo-Informatics andcomputational drug design naar een blended traject waarbij de ontwikkeling van een VR-tool een plaats inneemt. De vorm en structuur worden opgemaakt in functie van de fasen van het leerproces. In deze fasen van het leerproces zetten we in op diverse didactische componenten. Zelfgestuurd leren staat voorop en studenten worden geacht op verschillende momenten bij te dragen aan het eigen leerproces. In de fase van het zoeken, selecteren en aanbieden van informatie wordt beroep gedaan op de activiteit van de student. Hij bouwt al dan niet individueel de noodzakelijke voorkennis op. De verwerving, verwerking en toepassing kan zowel offline als online plaatsvinden. Volgens onze normen is het zoeken naar een passende blend cruciaal. Een passende blend moet een mixzijn van studiematerialen, werk- en evaluatievormen en leeractiviteiten die bijdragen aan de realisatie van de leerdoelstellingen, een hoger leereffect en waarbij de studenten gemotiveerd zijn en uitgedaagd worden om het beste van zichzelf te laten zien. In het kader van deze motivatie willen we technologisch-didactische VR tools en een LMS-platform inzetten waardoor we het aanbieden van de leerinhoud (informatie) tastbaarder maken.
Datum:15 okt 2021 →  14 okt 2022
Trefwoorden:MONTE CARLO SIMULATIES, MOLECULAIRE DYNAMICA, MODELSYSTEMEN
Disciplines:Computergraphics, Computerondersteund design, Educatieve technologie