< Terug naar vorige pagina

Project

Probleem van schooluitval en herintegratie van meisjes in de Democratische Republiek Congo van 1960 tot 2010.

Schooluitval is een proces dat ertoe leidt dat een jongere in het basisonderwijs wegvalt van het trainingssysteem totdat ze de school verlaten voordat ze afstuderen. Deze stal is een duidelijk sociaal probleem dat zowel ouders, leraren, managers als politieke leiders aanspreekt. Het wordt vaak aangehouden als een vrouwelijk probleem in de Democratische Republiek Congo; omdat ze statistisch gezien vaker uit de middelbare school vallen dan jongens. Daarom is dit onderzoek in de eerste plaats bedoeld om dit fenomeen te begrijpen vanuit het oogpunt van uitvallers, en vervolgens de feitelijke gevolgen voor de toekomst van zowel de betrokkenen als de samenleving te identificeren; ten slotte, terwijl je je laat inspireren door onderwijsmodellen die hun waarde hebben bewezen, een heropvoedingsperspectief voorstellen dat specifiek is voor de Congolese context.

Datum:10 dec 2018  →  Heden
Trefwoorden:School dropout
Disciplines:Biologische en fysiologische psychologie, Algemene psychologie, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen
Project type:PhD project