< Terug naar vorige pagina

Project

Ontmoeten van verschil in de reguliere klas: Participatief onderzoek met kinderen met een beperking en hun medestudenten in inclusief lager onderwijs

Studie 1 onderzoekt hoe 20 kinderen met een beperking het schoolgaan dagelijks ervaren. Studie 2 analyseert perspectieven van 30 peers zonder beperking in het inclusief onderwijs, met een focus op betekenissen van U+2018een inclusieve klasU+2019 en U+2018verschilU+2019. Studie 3 streeft naar implicaties m.b.t ethisch en participatief onderzoek met kinderen. Tijdens studie 4 creƫren leerlingen met/zonder beperking samen een laagdrempelig boek.

Datum:1 okt 2017 →  29 jul 2022
Trefwoorden:inclusief onderwijs, kinderen met een beperking, participatief onderzoek, kinderrechten
Disciplines:Sociale theorie en sociologische methoden, Psychologische methoden, Politieke theorie en methodologie, Orthopedagogiek en onderwijs voor specifieke onderwijsbehoeften, Specialistische studies in het onderwijs, Onderwijssystemen, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Mathematische en kwantitatieve methoden