< Terug naar vorige pagina

Project

Netwerkevolutie, marktcompetitie en rendemenstverbetering in de luchtvaart hub markt: case studies in the luchtvaartnetwerk van de VS

Dit onderzoek verkend de aard en ontwikkeling van luchtvaartnetwerken door middel van de theorie van het gewogen complex netwerk. De vorming van de huidige luchtvaartnetwerken is grotendeels het gevolg van marktconcentratie. Vervolgens worden de marktstructuur en -competitie in de luchtvaartindustrie bestudeerd. Tenslotte worden de relaties tussen netwerkstructuur, marktcompetitie en het rendement, dat de winstgevendheid van een luchtvaartmaatschappij weergeeft, statistisch onderzocht.

Datum:1 mrt 2012 →  31 aug 2013
Trefwoorden:luchtvaart hub markten, luchtvaarttransport, speltheorie, gewogen complex netwerk, rendement
Disciplines:Recreatie, vrijetijdsbesteding en toeristische geografie, Menselijke geografie, Stedelijke en regionale geografie, Economische geografie, Andere sociale en economische geografie