< Terug naar vorige pagina

Project

Multiniveausynthese van single-case experimentale data: verdere ontwikkeling en empirische validatie.

In single-case of single-subject designs (SSED) worden individuele gevallen meermaals gemeten onder verschillende condities, met als bedoeling het effect van de conditie na te gaan. Recentelijk werd het gebruik van multiniveaumodellen voorgesteld om data van dergelijke studies te combineren, waardoor meer generaliseerbare en genuanceerde conclusies kunnen worden getrokken. De doelstelling van het onderzoek is om deze multiniveaubenadering empirisch te onderzoeken, zowel aan de hand van reƫle data als aan de hand van simulatiestudies. Het onderzoek omvat verschillende studies die de belangrijkste complicaties bij het combineren van SSED data verder zullen bekijken. Een eerste set richt zich op het samenvatten van data gemeten op een zelfde schaal. Na een studie van het basis drieniveaumodel zullen verschillende uitbreidingen en complicaties verder worden onderzocht: autocorrelatie, telgegevens, designs met meerdere responsvariabelen en/of settings, modellen voor niet-lineaire groeitrajecten en het gebruik van bootstrapping. Een tweede set richt zich op de studies van het synthetiseren van gestandaardiseerde ruwe data en effectgroottes voor het geval data niet gemeten werden op eenzelfde schaal.
Datum:1 jul 2011  →  31 jul 2015
Trefwoorden:SSED, Standardization, Bootstrapping, Autocorrelation, Multilevel, Single-subject, Single-case
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen